Kevesebb nyereséget értek el a kínai cégek

A kínai ipari vállalatok nyeresége csökkent, bevételük ugyanakkor nőtt az idén az első hét hónapban éves összevetésben.

A kínai statisztikai hivatal azt közölte, hogy az ipari vállalatok nyeresége 4890 milliárd jüant (714 milliárd dollár) tett ki január-júliusban, ami 1,1 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A cégek együttes bevétele eközben 8,8 százalékkal, 76 ezer 570 milliárd jüanra nőtt.

Az első hét hónapban a vizsgált 41 ipari ágazatból 16-ban nőtt a profit, ebből 14-ben 5 százaléknál nagyobb mértékű volt az emelkedés.

A statisztikai hivatal felmérése azokra a vállalatokra terjed ki, amelyek fő tevékenységéből származó éves árbevétele meghaladja a 20 millió jüant (2,92 millió dollár).

Tavaly a kínai ipari cégek profitja kiemelkedően nagy mértékben, 34,3 százalékkal, 8710 milliárd jüanra nőtt, ami a januári adatközléskor 1370 milliárd dollárnak felelt meg. 2020-ban az ipari vállalatok profitja 4,1 százalékkal nőtt, egy évvel korábban, 2019-ben pedig 3,3 százalékkal csökkent.

(MTI)

Véleményvezér

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo