Közleményükben megjegyzik, az év jelzett időszakában rendkívüli módon megszaporodtak a bankok ügyfelei elleni adathalász támadások. Ennek egyik leggyakoribb formája volt, hogy a csalók az adott bank online felületéhez megtévesztésig hasonló weboldalakat hoztak létre, amelyeket a Google keresőben szponzorált hirdetésként népszerűsítettek, vagy link formájában küldtek el az ügyfeleknek.
Ezek az oldalak az adott bank arculatát és nevét használták, de webcímük eltért a hivatalos címtől. Az ügyfelek által ezeken az oldalakon megadott azonosítók, jelszavak és SMS-kódok birtokában a csalók bejutottak a valódi netbankba, ahol tranzakciókat kezdeményeztek. A csalók tehát nem a banki rendszereket támadták, az adathalász támadásokkal az ügyfeleket vették célba, hogy az ügyfelek tevékeny közreműködésével megszerezzék az érzékeny személyes és banki adatokat, és visszaéljenek azokkal.
Egyedi megállapodást kell kötni
Az MBH Bank együttérez a csalások áldozataival, és elkötelezett az ügyfelek pénzügyi biztonsága és a bizalom megtartása iránt, ezért az ilyen típusú csalásban érintett ügyfelek érdekében egy kompenzációs folyamatot dolgozott ki kártalanításukra. Ennek alapján a bank méltányossági alapon megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti adathalász csalás áldozatául esett és már panaszt tett ügyfelek kárának 70 százalékát, egyedi megállapodás aláírását követően.
Az MNB újonnan bejelentett irányelvével és a nemzetközi gyakorlattal összhangban a lehetőséggel azok élhetnek, akik első alkalommal estek csalás áldozatául. A jelzett időszakban keletkezett, már lezárt és jelenleg még folyamatban lévő panaszok egyaránt kompenzálásra kerülhetnek. Az ettől eltérő esetekben a bank egyedileg mérlegel. Az érintett ügyfeleket tervezetten 2025. augusztus végéig keresi meg a bank, addig nincs teendőjük.