Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője úgy látja, a céges kommunikációnak akkor van igazán értelme, ha folyamatos. A lényeg éppen az, hogy az ügyfelek érezzék: rendszeresen gondolnak rájuk, és valóban értékes kapcsolatot jelentenek a cég számára.
„A vállalkozók közül máig sokan hiszik, hogy elég évente egyszer elismerni a legjobb vevőket, vagy küldeni egy karácsonyi üdvözlőlapot. Ez olyan, mintha kipipálnánk egy kötelező kört, de nincs mögötte valódi törődés és gondolat” – mondja a kommunikációs szakember.
A kukában landolhat a levelezőlap
Langmár Zsuzsa hangsúlyozza: sokan nem is gondolnak bele, hogy karácsonykor a cégek dolgozói raklapszámra kapják a hasonló köszöntéseket. Érthető, hogy a tizedik üdvözlőlapot már az „Igazán nem kellett volna!” felkiáltással dobják ki a kukába. A szakember szerint az sem lenne túlzás, ha akár negyedévente meglepnénk a legjobb ügyfeleinket valamilyen apró figyelmességgel.
Minden napra juthat egy jó alkalom
Mégis hogyan lehetne kitűnni a tömegből, hogy a karácsonyi üdvözlőlapunk ne a kukában landoljon? A szakember azt javasolja: találjunk más apropót a kapcsolatfelvételre. Szinte minden napra jut valamilyen világnap, ami egy adott szektor számára fontos, így érdemes lehet ezekhez kötni a kommunikációt. Akár a Halloween vagy a Black Friday is jó apropó lehet.
Remek ötlet még az is, ha a cégünk alapítási évfordulóját, növekedését, sikereit osztjuk meg a partnereinkkel, és az ügyfeleinknek valamilyen meglepetéssel kedveskedünk. Jobb együtt örülni velük a közös sikereknek, mint egyedül gyönyörködni a statisztikákban. De éppen ilyen jó lehetőség az ajándékozásra a Valentin-nap, az anyák napja, vagy bármilyen alkalom, amikor a cégvezetőket nem ringatja unalomba a karácsonykor szokásos üdvözletdömping és boráradat. A lényeg, hogy merjünk kicsit mások lenni, különbözni az átlagtól.
A hősök köztünk élnek
„Szeretném, ha néhány vállalkozó a karácsonykor szokásos ügyféllátogatást előrehozná novemberre. Decemberben sok iparágban nincs megállás: egy cégvezetőnek gyakran egy órája sincs egy-egy partnerére. Kiemelhet az átlagból, ha az ajándékozási szezon előtt keressük fel az ügyfeleinket” – emeli ki a kommunikációs szakember.
Langmár Zsuzsa szerint a lényeg, hogy őszintén tudjuk elismerni a partnereinket, akik cserébe azt érezhetik, valóban figyelünk rájuk. Az örömre pedig okot ad, hogy a Covid-járvány hónapjai után sok vállalkozásnak emberfeletti erőfeszítéssel sikerült talpra állnia.
„Ilyenkor az üzenet akár az is lehet a partnereink felé, hogy »A hősök köztünk élnek!« Elismerhetjük a partnereinket ebben a helyzetben, hiszen 2020 óta a magyar vállalkozók hosszú küzdelmet folytatnak, hogy megtartsák a kollégáikat és sikereket érjenek el ebben a gyorsan változó környezetben” – zárja a szakember.