Karácsony után durván elszállnak az árak

A cégek karácsonykor még kivárnak, de jövőre drasztikusan emelkedhetnek az online rendelések szállítási költségei, mert határaihoz érkezik a kapacitás.

A piac szakértői szerint a gyorsan, évi két számjegyű mértékben növekvő internetes kereskedelem raktározási és szállítási kapacitásai maximálisan kihasználtak, így jövőre ugyancsak két számjegyű áremelésekkel kell számolni. Ez már most is indokolt lenne, de nem akarják ezzel visszafogni a karácsonyi forgalmat.

Kép:Pexels

Az áremelésekkel párhozamosan kiszélesedik majd az olló az expressz és a hosszabb várakozási időt jelentő szállítások között. Annak, aki csak munkaidő után és meghatározott időpontban akarja megkapni a csomagját, annak lényegesen többet kell majd fizetnie, mint annak, aki türelemmel, hosszabb ideig vár az árura és hajlandó azt a nap bármely szakaszában átvenni.

Erre érdemes figyelni, ha online rendel karácsonyra
A karácsony előtti hetekben kiemelkedő a csomagforgalom, illetve a nemzetközi bejövő küldemények száma. A Magyar Posta arra figyelmeztet, hogy az online vásárláskor figyelembe kell venni a webáruház által jelzett szállítási időt és a vámszabályokat.

Felmérések szerint a német internetes vásárlók 82 százaléka azt igényelné, hogy ingyen szállítsák ki neki a megrendelést. Ugyanakkor mindenekelőtt a fiatalok szeretnék mielőbb megkapni az árut és készek ezért többet fizetni is.

(Forrás: The Wall Street Journal)

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo