„Egyre több vevőt vonz a szabad ég alatti autózás. Ezt igazolja az a tény is, hogy az idei év eddigi részében háromszor annyi kabriót adtunk el csoportszinten, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ráadásul a Magyarországon értékesített kabriók számában nyolcszoros növekedést tapasztalunk, ami egyedülálló eredmények számít Európában” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.
A vásárlókat még a kabriók jellemzően magasabb árai sem riasztják el az ugyanakkor varázslatos autózásokat ígérő négykerekűektől. A vevők egy kabrióért általában 30 százalékkal többet is hajlandóak kifizetni egy ugyanolyan kategóriájú hagyományos modellhez képest csak azért, hogy élvezzék a nyitott tetővel történő autózást. „Az a tény, hogy nem mindenki engedhet meg magának egy ilyen játékszert, tovább növeli a kabriók vonzerejét” – tette hozzá Karolína Topolová.
A kabriók lehetnek 2 vagy 4 ajtósak, s lehet lenyitható vagy merev, levehető tetejük is. A roadsterekkel ellentétben legálabb két üléssorral, azaz 4 üléssel rendelkeznek. A tető készülhet vászonból vagy lehet merev szerkezetű, amely elsősorban acélból vagy más anyagból készül.