Jogi ügy lesz a sajtbureszből

Több magyar cég is ügyesen reagált Kenderesi Tamás úszó "sajtbureszes" megszólalására a közösségi médiában. A marketingesek emelik kalapjukat, a Magyar Olimpiai Bizottság viszont jogi lépéseket fontolgat.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Miután Kenderesi Tamás úszó megszerezte olimpiai bronzérmét a 200 méteres pillangóúszás döntőjében, azt nyilatkozta, hogy ráférne pár sajtburesz. Két hamburgerlánc, a magyar Zing Burger és a Burger King is ráugrott a lehetőségre, hogy Facebook-poszt formájában gratuláljanak Kenderesinek és minden magyar versenyzőnek, aki kint van az olimpián.

Mi is megírtuk, milyen remek marketing ötlet volt, hiszen a nagy eseményekhez kapcsolódó kampányok csak akkor lesznek hatékonyak, ha követjük, hogy mi történik és reagálunk a friss hírekre. (Itt pedig a további tippeket találja, hogyan lehet hasznot húzni a világeseményekből kkv-ként.)

Nem posztolhat bárki az olimpiáról
Az Amerikai Olimpiai Bizottság közleménye miatt érdemes újragondolniuk a marketing stratégiájukat azoknak a cégeknek, akik reklámtevékenységükben az olimpiai játékokra is számítottak. Még a hashtaggel is lehetnek gondok.
A NOB irányelve, kiegészítve a sportolók reklámcélú megjelenéseire vonatkozó 40-es szabállyal (Rule 40) viszont azt mondja: az olimpiát megelőző 9. naptól az olimpiát követő 3. napig csak az olimpia főszponzorai használhatják fel kampányaikban a sportolók nevét - még a sportoló egyéb szponzorai is csak nagyon komoly körültekintéssel, de leginkább sehogy. Ráadásul az olimpia főszponzora a McDonald's, és az irányelveket tartalmazó dokumentumban kifejezetten van egy olyan rész, ami azzal példálózik, hogy versenytársnak igencsak nem illik felhasználni kampányaiban az olimpia arculati elemeit, vagy az ott résztvevő sportolók nevét - írja a Kreatív.

Mindkét megjelenés minden szempontból sérti a guideline-t, sőt ennél súlyosabb, személyiségi jogokat sértő esetről van szó, mert a sportoló image-ét használja. Eddig is voltak olyan megjelenések, amelyek jogtalanul használták az olimpia arculati elemeit, de ezeknél beértük azzal, hogy felszólítottuk őket, vegyék le a hirdetést. Ez a két eset azonban olyan szint, ami túlmegy azon a határon, hogy ne legyen belőle bírósági ügy" – fogalmazott a Kreatívnak Siklós Erik, a Magyar Olimpiai Bizottság marketingigazgatója.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo