Jó szezonban bíznak a Balatonnál

A balatoni előszezonban eddig 5-9 százalékkal nőtt a személyhajó- és kompforgalom az előző évhez képest, a kereskedelmi szálláshelyeken a május hozott némi javulást, de a június a korábbi évekhez hasonlóan alakult: az üdülőrégió szolgáltatói összességében bizakodóak az idei szezont illetően, amit a tavalyinál jobb időjárás reményére alapoznak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója szerint a Szántód és Tihany között egész évben közlekedő kompon június 20-ig 192.897 utast és 75.546 járművet szállítottak, ami egyformán 9 százalékos forgalomnövekedés az előző év azonos időszakához képest. A tavasszal fokozatosan beindult személyhajókon eddig 87.539 utas utazott, ami 5 százalékos növekedés a tavalyihoz viszonyítva.

A hajózási cég siófoki hoteljében a tavalyi forgalomnak csak a 82 százalékát regisztrálták június 20-ig. A magyar vendégek száma ugyan ígéretesen, 72 százalékkal nőtt, de a külföldieké 68 százalékkal csökkent, aminek az okát még meg kell vizsgálni - fogalmazott a cégvezető.

 

A jó időtől remélnek csodát a Balatonnál
A szállodások és panziósok bizakodóak, de ezt az optimizmust nem a fejlesztéseikre, vagy a gazdasági viszonyoktól remélt javulására alapozzák, hanem arra, hogy nem ismétlődik meg a tavalyi kedvezőtlen, a szezonból három hetet elvevő rossz időjárás.

A társaság két, május elején nyílt kempinggel is rendelkezik. A balatonszemesi Hattyú Kempingben a vendégszám 17 százalékkal csökkent, de a bevételt érdemben meghatározó vendégéjszakák száma 7,4 százalékkal nőtt. A balatonboglári Sellő kempingben a vendégek száma 29, a vendégéjszakák száma 19 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. Ezekből a mutatószámokból még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az idei nyár tendenciáiról, hiszen a kempingek a júniusi előszezonban mindössze forgalmuk 9 százalékát realizálják - hangsúlyozta Horváth Gyula.

Hoffmann Henrik, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, a siófoki Residence Hotel igazgatója szerint négy nagyobb balatoni város turistairodáinak adatgyűjtése alapján a kereskedelmi szálláshelyek forgalma májusban átlagosan pár százalékkal jobban alakult, míg a júniusi adatok nem mutatnak változást az előző év azonos időszakához képest. A külföldi vendégek száma stagnált, amin belül újdonság, hogy Keszthely környékén felbukkantak a svéd és dán turisták.

Hoffmann Henrik szerint élénkítheti a belföldi vendégek Balaton iránti érdeklődését, hogy az idén több biztosító is kiegészítette a rossz időjárásra való hivatkozás lehetőségével a korábban is létező nyaralás lemondási biztosítását.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo