Itthon nem lehet erotikával kampányolni

Nemzetközi tendencia, hogy a pangó ingatlanpiacot erotikus kisugárzású kampányokkal próbálják feldobni. Egy új elemzés szerint azonban a magyarok jóval konzervatívabbak mint az amerikaiak, ha lakás vásárlásról van szó. Ezért a kampányoknak  is ehhez kell igazodniuk.

A szokatlan hirdetésekre azért van szükség, mert egyre  hatástalanabbak a lakóparkok klasszikus reklámjai. Ráadásul kevesebbet is költhetnek reklámra a fejlesztők, ezért próbálnak kreatív módon kitűnni a tömegből - olvasható a nemzetközi piacon is jelenlévő SLGroup-Narancsliget - projekt elemzésében. Az elemzés szerint az ingatlanfejlesztők korábban költségvetésük 3-5 százalékát is reklámokra költötték. Ma ez az összeg alig haladja meg az 1 százalékot.  4-5 éve 60-70 százalékát költötték offline hirdetésekre és csak 20-30 százalékát online-ra. A fejlesztők most költségvetésük 85-90 százalékát online-ra, a maradék összeg nagyobb hányadát pedig kreatív ötletek megvalósítására költik el. 

A 4-5 évvel korábbi szokásokhoz képest, a szűkebb büdzsé  pontosabb „célzásra" kényszeríti a lakóparkok eladóit, ezért olyan megoldásokat keresnek, amelyek, jól mérhetők és elérik a potenciális célcsoportot. Az online felületek mérhetősége az egyik legjobb.

Új módszereket keresnek a fejelsztők

Ugyanakkor költségvetésük 10 százalékát a lakóparkok igyekeznek a korábbiaknál kreatívabban felhasználni. A korábbi unalmas „imázs kampányok helyett", a fejlesztők igyekeznek meghökkentő helyeken jelen lenni, ahol ki tudnak tűnni a tömegből. A Narancs Liget lakópark például kínai boltokban, piacokon, zöldséges üzletekben, virágárus üzletekben és trafikokban helyezte el hirdetőtábláját.  Ezeken a helyeken a potenciális vevő, közvetlenül az eladótól kapott információkat arról, hogy milyenek a lakóprojekt adottságai.

A magyar lakópark kampányát egyébként egy Las Vegasban épülő lakóprojekttől vette át. Igaz, ott nem zöldséges üzletekben, hanem házasságkötő termekben és strepteese bárokban tették ki a hirdetéseket. A nemzetközi piacon is jelenlévő beruházó reklámpiaci gyorselemzése arra is kitér, hogy egyre több országban megszokott, hogy különleges gyakran kihívó helyeken is hirdetnek a fejlesztők. Londonban például az egyik fejlesztő escort hölgyeket is bevon a lakásértékesítésbe. A lakópark elemzése kiemeli, hogy Magyarországon ilyen kampányok nem várhatók, hiszen többnyire családfők keresnek lakást, éppen ezért a kommunikációnak is konzervatívabb mederben kell maradnia. - olvasható a NarancsLiget közleményében. 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo