Itthon nem lehet erotikával kampányolni

Nemzetközi tendencia, hogy a pangó ingatlanpiacot erotikus kisugárzású kampányokkal próbálják feldobni. Egy új elemzés szerint azonban a magyarok jóval konzervatívabbak mint az amerikaiak, ha lakás vásárlásról van szó. Ezért a kampányoknak  is ehhez kell igazodniuk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szokatlan hirdetésekre azért van szükség, mert egyre  hatástalanabbak a lakóparkok klasszikus reklámjai. Ráadásul kevesebbet is költhetnek reklámra a fejlesztők, ezért próbálnak kreatív módon kitűnni a tömegből - olvasható a nemzetközi piacon is jelenlévő SLGroup-Narancsliget - projekt elemzésében. Az elemzés szerint az ingatlanfejlesztők korábban költségvetésük 3-5 százalékát is reklámokra költötték. Ma ez az összeg alig haladja meg az 1 százalékot.  4-5 éve 60-70 százalékát költötték offline hirdetésekre és csak 20-30 százalékát online-ra. A fejlesztők most költségvetésük 85-90 százalékát online-ra, a maradék összeg nagyobb hányadát pedig kreatív ötletek megvalósítására költik el. 

A 4-5 évvel korábbi szokásokhoz képest, a szűkebb büdzsé  pontosabb „célzásra" kényszeríti a lakóparkok eladóit, ezért olyan megoldásokat keresnek, amelyek, jól mérhetők és elérik a potenciális célcsoportot. Az online felületek mérhetősége az egyik legjobb.

Új módszereket keresnek a fejelsztők

Ugyanakkor költségvetésük 10 százalékát a lakóparkok igyekeznek a korábbiaknál kreatívabban felhasználni. A korábbi unalmas „imázs kampányok helyett", a fejlesztők igyekeznek meghökkentő helyeken jelen lenni, ahol ki tudnak tűnni a tömegből. A Narancs Liget lakópark például kínai boltokban, piacokon, zöldséges üzletekben, virágárus üzletekben és trafikokban helyezte el hirdetőtábláját.  Ezeken a helyeken a potenciális vevő, közvetlenül az eladótól kapott információkat arról, hogy milyenek a lakóprojekt adottságai.

A magyar lakópark kampányát egyébként egy Las Vegasban épülő lakóprojekttől vette át. Igaz, ott nem zöldséges üzletekben, hanem házasságkötő termekben és strepteese bárokban tették ki a hirdetéseket. A nemzetközi piacon is jelenlévő beruházó reklámpiaci gyorselemzése arra is kitér, hogy egyre több országban megszokott, hogy különleges gyakran kihívó helyeken is hirdetnek a fejlesztők. Londonban például az egyik fejlesztő escort hölgyeket is bevon a lakásértékesítésbe. A lakópark elemzése kiemeli, hogy Magyarországon ilyen kampányok nem várhatók, hiszen többnyire családfők keresnek lakást, éppen ezért a kommunikációnak is konzervatívabb mederben kell maradnia. - olvasható a NarancsLiget közleményében. 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo