Itthon nem lehet erotikával kampányolni

Nemzetközi tendencia, hogy a pangó ingatlanpiacot erotikus kisugárzású kampányokkal próbálják feldobni. Egy új elemzés szerint azonban a magyarok jóval konzervatívabbak mint az amerikaiak, ha lakás vásárlásról van szó. Ezért a kampányoknak  is ehhez kell igazodniuk.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szokatlan hirdetésekre azért van szükség, mert egyre  hatástalanabbak a lakóparkok klasszikus reklámjai. Ráadásul kevesebbet is költhetnek reklámra a fejlesztők, ezért próbálnak kreatív módon kitűnni a tömegből - olvasható a nemzetközi piacon is jelenlévő SLGroup-Narancsliget - projekt elemzésében. Az elemzés szerint az ingatlanfejlesztők korábban költségvetésük 3-5 százalékát is reklámokra költötték. Ma ez az összeg alig haladja meg az 1 százalékot.  4-5 éve 60-70 százalékát költötték offline hirdetésekre és csak 20-30 százalékát online-ra. A fejlesztők most költségvetésük 85-90 százalékát online-ra, a maradék összeg nagyobb hányadát pedig kreatív ötletek megvalósítására költik el. 

A 4-5 évvel korábbi szokásokhoz képest, a szűkebb büdzsé  pontosabb „célzásra" kényszeríti a lakóparkok eladóit, ezért olyan megoldásokat keresnek, amelyek, jól mérhetők és elérik a potenciális célcsoportot. Az online felületek mérhetősége az egyik legjobb.

Új módszereket keresnek a fejelsztők

Ugyanakkor költségvetésük 10 százalékát a lakóparkok igyekeznek a korábbiaknál kreatívabban felhasználni. A korábbi unalmas „imázs kampányok helyett", a fejlesztők igyekeznek meghökkentő helyeken jelen lenni, ahol ki tudnak tűnni a tömegből. A Narancs Liget lakópark például kínai boltokban, piacokon, zöldséges üzletekben, virágárus üzletekben és trafikokban helyezte el hirdetőtábláját.  Ezeken a helyeken a potenciális vevő, közvetlenül az eladótól kapott információkat arról, hogy milyenek a lakóprojekt adottságai.

A magyar lakópark kampányát egyébként egy Las Vegasban épülő lakóprojekttől vette át. Igaz, ott nem zöldséges üzletekben, hanem házasságkötő termekben és strepteese bárokban tették ki a hirdetéseket. A nemzetközi piacon is jelenlévő beruházó reklámpiaci gyorselemzése arra is kitér, hogy egyre több országban megszokott, hogy különleges gyakran kihívó helyeken is hirdetnek a fejlesztők. Londonban például az egyik fejlesztő escort hölgyeket is bevon a lakásértékesítésbe. A lakópark elemzése kiemeli, hogy Magyarországon ilyen kampányok nem várhatók, hiszen többnyire családfők keresnek lakást, éppen ezért a kommunikációnak is konzervatívabb mederben kell maradnia. - olvasható a NarancsLiget közleményében. 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo