Így célozz a TikTokon - Célközönség útmutató

Targeting TikTok-on avagy a TikTok célközönség beállítása Egy-egy online hirdetés sikerét nagyban befolyásolja, hogy valóban a jó célközönség látja-e. Szerencsére a közösségi média platformokon erre nagyon jó eszközök állnak rendelkezésre. A legtöbb platform célja, hogy az appot használó közönség minél több időt töltsön el az adott felületen. Ugyanez érvényes a TikTok-ra is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A TikTok felhasználók a globális statisztikák alapján közel 1 órát töltenek a felületen, napi kb. 5 alkalommal nyitják meg az appot és átlagosan 10 percet töltenek el rajta egyhuzamban. A kreatív videó tartalmak tényleg odaragasztják a felhasználókat, nem véletlenül egyre népszerűbb ez a közösségi média felület!

Fontos a jól beállított célközönség TikTok-on is

A TikTok algoritmusának titkos összetevője, hogy a videókat olyan felhasználó elé dobja, akik nagy valószínűséggel kapcsolódni tudnak a tartalomhoz. A hirdetések jó beállításával ezért nagyon jó nézettséget lehet egy-egy videóval, hirdetéssel elérni. A cél az, hogy a beállításokkal a megfelelő célközönséget találja meg a hirdetés, de ne is szűkítsük le túlzottan ezt a csoportot.

Célközönség beállítási  szűrők a TikTok-on

Közönség

Létre tudunk hozni egyéni célközönséget (custom audience), akárcsak a Facebooknál. Ezt tehetjük saját e-mail listából, weblap vagy app forgalomból, olyan emberekkel, akikkel a vállalkozásunk már kapcsolatba lépett. Az egyéni célközönségünk alapján a TikTok-ban is létrehozhatunk hasonmás célközönséget (lookalike audiences). Az így létrehozott csoport érdeklődésben is hasonlítani fog az általunk létrehozott egyéni célközönségünkhöz.

Miután ezek a beállítások megszülettek, egy-egy hirdetésnél be tudjuk állítani, hogy az ezeket a célcsoportokat tartalmazza, esetleg kizárja.

Demográfia

Ezeknél a változóknál a következő beállításokra tudjuk a közönségünket leszűkíteni. Meg tudjuk határozni egy-egy terméknél vagy szolgáltatásnál, hogy kikhez jusson el.

  • nem: nő/férfi
  • lokáció: Magyarország (később ezt is szűkíthetjük majd)
  • kor: 13-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55+
  • nyelv: a felhasználó böngészőjének nyelve
Érdeklődési kör

Listából tudjuk kiválasztani, hogy a TikTok felhasználók milyen témák után érdeklődnek. Célszerű természetesen az iparágunkhoz legközelebb állót választani. És bár az érdeklődési körök elég tágak, amennyiben nem teljesen egyezik meg az elképzelésünkkel, szerencsére az sem nagy probléma. Ahogy korábban már említettük az app célja, hogy minél több időt töltsünk rajta. Nagy a valószínűsége tehát, hogy a hirdetésünk jó emberek elé kerül.

Eszköz

Több beállításon keresztül tudjuk szűkíteni/célozni a közönséget az eszközökön keresztül is. Kiválaszthatjuk az internet minőségét vagy az Operációs Rendszer verzióját is akár.

Könnyű elveszni a részletekben, ezért ha nincs teljesen pontos képünk a cégünk célközönségéről, esetleg túl általános az, érdemes marketing szakemberekkel beszélni. Ők segíteni fognak a meghatározásában és a hirdetési stratégia felállításában is. Csapatunk a stratégia meghatározásában, a célközönség leszűkítésében és annak TikTok-on való beállításában is segít!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo