A TikTok felhasználók a globális statisztikák alapján közel 1 órát töltenek a felületen, napi kb. 5 alkalommal nyitják meg az appot és átlagosan 10 percet töltenek el rajta egyhuzamban. A kreatív videó tartalmak tényleg odaragasztják a felhasználókat, nem véletlenül egyre népszerűbb ez a közösségi média felület!
Fontos a jól beállított célközönség TikTok-on is
A TikTok algoritmusának titkos összetevője, hogy a videókat olyan felhasználó elé dobja, akik nagy valószínűséggel kapcsolódni tudnak a tartalomhoz. A hirdetések jó beállításával ezért nagyon jó nézettséget lehet egy-egy videóval, hirdetéssel elérni. A cél az, hogy a beállításokkal a megfelelő célközönséget találja meg a hirdetés, de ne is szűkítsük le túlzottan ezt a csoportot.Célközönség beállítási szűrők a TikTok-on
KözönségLétre tudunk hozni egyéni célközönséget (custom audience), akárcsak a Facebooknál. Ezt tehetjük saját e-mail listából, weblap vagy app forgalomból, olyan emberekkel, akikkel a vállalkozásunk már kapcsolatba lépett. Az egyéni célközönségünk alapján a TikTok-ban is létrehozhatunk hasonmás célközönséget (lookalike audiences). Az így létrehozott csoport érdeklődésben is hasonlítani fog az általunk létrehozott egyéni célközönségünkhöz.
Miután ezek a beállítások megszülettek, egy-egy hirdetésnél be tudjuk állítani, hogy az ezeket a célcsoportokat tartalmazza, esetleg kizárja.
Demográfia
Ezeknél a változóknál a következő beállításokra tudjuk a közönségünket leszűkíteni. Meg tudjuk határozni egy-egy terméknél vagy szolgáltatásnál, hogy kikhez jusson el.
- nem: nő/férfi
- lokáció: Magyarország (később ezt is szűkíthetjük majd)
- kor: 13-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55+
- nyelv: a felhasználó böngészőjének nyelve
Listából tudjuk kiválasztani, hogy a TikTok felhasználók milyen témák után érdeklődnek. Célszerű természetesen az iparágunkhoz legközelebb állót választani. És bár az érdeklődési körök elég tágak, amennyiben nem teljesen egyezik meg az elképzelésünkkel, szerencsére az sem nagy probléma. Ahogy korábban már említettük az app célja, hogy minél több időt töltsünk rajta. Nagy a valószínűsége tehát, hogy a hirdetésünk jó emberek elé kerül.
Eszköz
Több beállításon keresztül tudjuk szűkíteni/célozni a közönséget az eszközökön keresztül is. Kiválaszthatjuk az internet minőségét vagy az Operációs Rendszer verzióját is akár.
Könnyű elveszni a részletekben, ezért ha nincs teljesen pontos képünk a cégünk célközönségéről, esetleg túl általános az, érdemes marketing szakemberekkel beszélni. Ők segíteni fognak a meghatározásában és a hirdetési stratégia felállításában is. Csapatunk a stratégia meghatározásában, a célközönség leszűkítésében és annak TikTok-on való beállításában is segít!