Így célozz a TikTokon - Célközönség útmutató

Targeting TikTok-on avagy a TikTok célközönség beállítása Egy-egy online hirdetés sikerét nagyban befolyásolja, hogy valóban a jó célközönség látja-e. Szerencsére a közösségi média platformokon erre nagyon jó eszközök állnak rendelkezésre. A legtöbb platform célja, hogy az appot használó közönség minél több időt töltsön el az adott felületen. Ugyanez érvényes a TikTok-ra is.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A TikTok felhasználók a globális statisztikák alapján közel 1 órát töltenek a felületen, napi kb. 5 alkalommal nyitják meg az appot és átlagosan 10 percet töltenek el rajta egyhuzamban. A kreatív videó tartalmak tényleg odaragasztják a felhasználókat, nem véletlenül egyre népszerűbb ez a közösségi média felület!

Fontos a jól beállított célközönség TikTok-on is

A TikTok algoritmusának titkos összetevője, hogy a videókat olyan felhasználó elé dobja, akik nagy valószínűséggel kapcsolódni tudnak a tartalomhoz. A hirdetések jó beállításával ezért nagyon jó nézettséget lehet egy-egy videóval, hirdetéssel elérni. A cél az, hogy a beállításokkal a megfelelő célközönséget találja meg a hirdetés, de ne is szűkítsük le túlzottan ezt a csoportot.

Célközönség beállítási  szűrők a TikTok-on

Közönség

Létre tudunk hozni egyéni célközönséget (custom audience), akárcsak a Facebooknál. Ezt tehetjük saját e-mail listából, weblap vagy app forgalomból, olyan emberekkel, akikkel a vállalkozásunk már kapcsolatba lépett. Az egyéni célközönségünk alapján a TikTok-ban is létrehozhatunk hasonmás célközönséget (lookalike audiences). Az így létrehozott csoport érdeklődésben is hasonlítani fog az általunk létrehozott egyéni célközönségünkhöz.

Miután ezek a beállítások megszülettek, egy-egy hirdetésnél be tudjuk állítani, hogy az ezeket a célcsoportokat tartalmazza, esetleg kizárja.

Demográfia

Ezeknél a változóknál a következő beállításokra tudjuk a közönségünket leszűkíteni. Meg tudjuk határozni egy-egy terméknél vagy szolgáltatásnál, hogy kikhez jusson el.

  • nem: nő/férfi
  • lokáció: Magyarország (később ezt is szűkíthetjük majd)
  • kor: 13-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55+
  • nyelv: a felhasználó böngészőjének nyelve
Érdeklődési kör

Listából tudjuk kiválasztani, hogy a TikTok felhasználók milyen témák után érdeklődnek. Célszerű természetesen az iparágunkhoz legközelebb állót választani. És bár az érdeklődési körök elég tágak, amennyiben nem teljesen egyezik meg az elképzelésünkkel, szerencsére az sem nagy probléma. Ahogy korábban már említettük az app célja, hogy minél több időt töltsünk rajta. Nagy a valószínűsége tehát, hogy a hirdetésünk jó emberek elé kerül.

Eszköz

Több beállításon keresztül tudjuk szűkíteni/célozni a közönséget az eszközökön keresztül is. Kiválaszthatjuk az internet minőségét vagy az Operációs Rendszer verzióját is akár.

Könnyű elveszni a részletekben, ezért ha nincs teljesen pontos képünk a cégünk célközönségéről, esetleg túl általános az, érdemes marketing szakemberekkel beszélni. Ők segíteni fognak a meghatározásában és a hirdetési stratégia felállításában is. Csapatunk a stratégia meghatározásában, a célközönség leszűkítésében és annak TikTok-on való beállításában is segít!

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo