Így célozz a TikTokon - Célközönség útmutató

Targeting TikTok-on avagy a TikTok célközönség beállítása Egy-egy online hirdetés sikerét nagyban befolyásolja, hogy valóban a jó célközönség látja-e. Szerencsére a közösségi média platformokon erre nagyon jó eszközök állnak rendelkezésre. A legtöbb platform célja, hogy az appot használó közönség minél több időt töltsön el az adott felületen. Ugyanez érvényes a TikTok-ra is.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A TikTok felhasználók a globális statisztikák alapján közel 1 órát töltenek a felületen, napi kb. 5 alkalommal nyitják meg az appot és átlagosan 10 percet töltenek el rajta egyhuzamban. A kreatív videó tartalmak tényleg odaragasztják a felhasználókat, nem véletlenül egyre népszerűbb ez a közösségi média felület!

Fontos a jól beállított célközönség TikTok-on is

A TikTok algoritmusának titkos összetevője, hogy a videókat olyan felhasználó elé dobja, akik nagy valószínűséggel kapcsolódni tudnak a tartalomhoz. A hirdetések jó beállításával ezért nagyon jó nézettséget lehet egy-egy videóval, hirdetéssel elérni. A cél az, hogy a beállításokkal a megfelelő célközönséget találja meg a hirdetés, de ne is szűkítsük le túlzottan ezt a csoportot.

Célközönség beállítási  szűrők a TikTok-on

Közönség

Létre tudunk hozni egyéni célközönséget (custom audience), akárcsak a Facebooknál. Ezt tehetjük saját e-mail listából, weblap vagy app forgalomból, olyan emberekkel, akikkel a vállalkozásunk már kapcsolatba lépett. Az egyéni célközönségünk alapján a TikTok-ban is létrehozhatunk hasonmás célközönséget (lookalike audiences). Az így létrehozott csoport érdeklődésben is hasonlítani fog az általunk létrehozott egyéni célközönségünkhöz.

Miután ezek a beállítások megszülettek, egy-egy hirdetésnél be tudjuk állítani, hogy az ezeket a célcsoportokat tartalmazza, esetleg kizárja.

Demográfia

Ezeknél a változóknál a következő beállításokra tudjuk a közönségünket leszűkíteni. Meg tudjuk határozni egy-egy terméknél vagy szolgáltatásnál, hogy kikhez jusson el.

  • nem: nő/férfi
  • lokáció: Magyarország (később ezt is szűkíthetjük majd)
  • kor: 13-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55+
  • nyelv: a felhasználó böngészőjének nyelve
Érdeklődési kör

Listából tudjuk kiválasztani, hogy a TikTok felhasználók milyen témák után érdeklődnek. Célszerű természetesen az iparágunkhoz legközelebb állót választani. És bár az érdeklődési körök elég tágak, amennyiben nem teljesen egyezik meg az elképzelésünkkel, szerencsére az sem nagy probléma. Ahogy korábban már említettük az app célja, hogy minél több időt töltsünk rajta. Nagy a valószínűsége tehát, hogy a hirdetésünk jó emberek elé kerül.

Eszköz

Több beállításon keresztül tudjuk szűkíteni/célozni a közönséget az eszközökön keresztül is. Kiválaszthatjuk az internet minőségét vagy az Operációs Rendszer verzióját is akár.

Könnyű elveszni a részletekben, ezért ha nincs teljesen pontos képünk a cégünk célközönségéről, esetleg túl általános az, érdemes marketing szakemberekkel beszélni. Ők segíteni fognak a meghatározásában és a hirdetési stratégia felállításában is. Csapatunk a stratégia meghatározásában, a célközönség leszűkítésében és annak TikTok-on való beállításában is segít!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo