Hónapokig keresik a megfelelő embert a cégek

Meglepően hosszú, akár három hónap is lehet a kiválasztási folyamat új munkatárs felvételénél. A megfelelő munkatárs választásánál már a közösségi médiából nyerhető információnak is van szerepe.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokáig tart, amíg kiválasztják a megfelelőt - Kép: Freestock

A válaszadók 42 százaléka, azaz 126 cég esetében a kiválasztás kevesebb mint 30 napig tart, addig  53 százalék, vagyis 159 HR szakember nyilatkozott úgy, hogy egy - két hónapra van szükség a megfelelő új munkatárs felvételéhez - derül ki a Profession.hu kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok körében végzett kutatásából.

Ennél hosszabbra is nyúlhat a folyamat, 6 százalék, azaz 18 cég két-három hónap alatt választ új dolgozót. A kutatásból nem derül ki, hogy az akár 90 napra is elnyúló felvételiztetésre azért van szükség, mert ilyenkor közép- és felsővezetői állásra keresnek a cégek szakembert, vagy hiányszakmáról, esetleg ritka, speciális munkakörről van szó, mindenesetre az eredmény meglepő, tudva, hogy sokszor egy-egy meghirdetett állásra akár több száz önéletrajz is érkezik. (Szakértőnk szerint sokszor a toborzó a hibás abban, hogy nem siekrül megtalálni a megfelelő embert.)

A felmérés arra is kitért, hogy mi az állás meghirdetésének oka. A kérdésre adott válaszokból pozitív eredmény rajzolódik ki, mert 126 cég esetében (42 százalék) újonnan nyíló pozícióról van szó. 141 esetben (47 százalék) már korábban létrehozott állás üresedett meg és csak 24 esetben (8 százalék) volt átszervezés az indok.

Használják a közösségi médiumokat

Érdekesség, hogy a keresés során a munkáltatók már itthon is értékként tekintenek a közösségi médiából nyerhető információhalmazra, amely a korábbi munkatapasztalatokat, tanulmányokat és az önéletrajzban sorolt készségeket egészítik ki. A jelentkezők internetezési szokásaiból modellezhető az alkalmazkodás képessége, a tanulási hajlam, a rugalmasság és az érzelmi intelligencia. A felvételiző közösségi média aktivitása, internetes érdeklődési köre, keresési szokásai (Magyarországon szigorúan csak a jelentkező beleegyezésével ellenőrizhető tartalmak) pontosabb képet adnak a HR szakemberek számára. Ennek tudatában az álláskeresők újabb hatékony eszközt kapnak a kezükbe, ha tudatosan használják ezeket a csatornákat.

„Minden cég arra törekszik, hogy megtalálja az ideális jelöltet és minden álláskereső szeretné megtalálni a számára legmegfelelőbb pozíciót. A klasszikus eszközök mellett ezt a folyamatot számos eszközzel segíthetjük” – nyilatkozta Zsédely Krisztián, a Profession.hu értékesítési vezetője.

A sikeres munkaerő-kiválasztás lépései
Munkatársaink beállítottságával, képességeivel a lehető leghatékonyabban kell gazdálkodnunk, mert tulajdonságaik, erősségeik egyben motivátoraik is. A legegyszerűbb motivációs eszköz tehát maga a munka, a feladat, hiszen ki ne szeretne sikeres lenni, más szavakkal: hatékony és hatásos lenni. Ha valaki szereti, amit csinál, és mindezért elismerik és megbecsülik, amellett, hogy jól érzi magát a bőrében, sokat hozhat a cég konyhájára is.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo