Első lépés: az egyes márkák megismerése
A végső döntést szinte mindig megelőzi a hosszas kutatómunka. A Stream Audio termékkínálatában például rengeteg különféle márka terméke található, a lista pedig egyre csak bővül. Alig pár hónapja kerültek be például a választékba a Revival Audio hangfalai és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítők.
A 2021-ben alakult francia céget Daniel Emonts és Jacky Lee alapította és vezeti. Daniel mérnöki feladatokat lát el, Jacky pedig a know-how kialakításáért és a kereskedelemmel, marketinggel kapcsolatos munkafolyamatokért felel. Bár a cég újnak számít az audiotermékek piacán, mindketten hosszú ideje mozognak a szakmában, így tudásban és tapasztalatban nincs hiány.
Mindezekkel azonban biztosan nem mondtunk újat azokat az audiofileknek, akiknek ugyancsak felkeltette a figyelmét a márka, és vették a fáradságot arra, hogy utánaolvassanak a mögötte álló cég történetének.
Ha pedig a branddel kapcsolatban kialakul bennünk egyfajta bizalom, az már fél siker, jöhet a következő feladat.
Második lépés: a konkrét termékek megismerése
Ha megszületett bennünk az elhatározás, hogy egy Revival Audio hangfallal szeretnénk bővíteni az otthoni hi-fi berendezésünket, már csak választanunk kell egy konkrét típust a kínálatból.
Jelen esetben nincs nehéz dolgunk, a cég ugyanis csak néhány fajta hangfalat gyárt, így a bőség zavara itt aligha merül fel. Választhatunk a kétutas állványos, valamint a kétutas álló, és a háromutas állványos modellek közül.
Mint azt korábban már említettük, aligha fogja bárki is ezt a döntést látatlanban, csak termékfotók és műszaki paraméterek alapján meghozni, hiszen ahogy a puding próbája az evés, úgy a hangfalaké is a meghallgatás.
A készülékekkel való “személyes megismerkedés” tehát kulcsfontosságú, amire szerencsére a Stream Audio bemutatótermében van is lehetőség. Ráadásul nemcsak kipróbálhatjuk, mire képes az adott termék, hanem szemrevételezhetjük a külsejét, megtapinthatjuk, a maga teljes valójában láthatjuk. Talán ekkor már el is képzeljük, hogy hogyan fest majd otthon, a saját nappalinkban.
Harmadik lépés: a végső elhatározás
Ha már egyszer felkerestünk egy bemutatótermet, érthető, ha több hangfalat is ki akarunk próbálni, így végül mégiscsak abban a helyzetben találhatjuk magunkat, hogy nehéz a választás mert több remek alternatíva is akad.
Ne feledjük, hogy semmit sem kell elkapkodni: nyugodtan beszélgessünk az ott dolgozó szakemberekkel, biztosan tudnak segíteni a döntésben, illetve akár aludhatunk is rá néhányat, mielőtt letesszük a voksunkat egy konkrét termék mellett.