Hiteltörlesztési moratórium: mire kölötték a cégek a be nem fizetett összeget?

A hiteltörlesztési moratóriumot igénybe vevő vállalati ügyfelek a védőernyő miatt megspórolt összegeket döntően a mindennapi működésre fordították, és többségük idén év elején már visszatért a törlesztéshez - írta a Világgazdaság kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felmérése alapján.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A cikk szerint bár a céges ügyfelek ötöde annak ellenére is a moratóriumban maradt, hogy tavaly még nőtt az árbevétele, a vállalatok zöme gazdasági helyzete normalizálódásával kijön alóla: a lehetőséget igénybe vevők aránya tavaly májushoz képest ötödével, 35 százalékra csökkent február végére. Az MNB szerint a céges hitelek 12 százaléka számít kiemelten kockázatosnak.

Az MNB kérdőíves felmérésében a válaszadó cégek közel 40 százaléka a dolgozói bérek kifizetésére használta fel a be nem fizetett törlesztőrészleteket, de hasonló arányt képviselt az egyéb likviditási gondok orvoslása is.

A kereskedelmi bankok által megkeresett, moratóriumban lévő ügyfelek csaknem negyede fejlesztésekre költötte a nála maradt összeget, és majdnem ugyanennyien tartalékot képeztek azokból a pénzekből, amelyeket nem kellett havonta megfizetniük. A moratórium első szakasza 2020 december végéig mintegy 1100 milliárd forint törlesztőrészletet hagyott a vállalkozásoknál, míg a második szakaszban ez az összeg 4-500 milliárd forintra rúg

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo