Hiába lett drágább, döntik magukba az emberek a Coca-Colát

A vártnál magasabb második negyedéves bevételről és nyereségről számolt be szerdán a Coca-Cola amerikai üdítőitalgyártó vállalat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Coca-Cola adózott eredménye a június végével záródott három hónapban 34 százalékkal, 2,55 milliárd dollárra, részvényenként 59 centre nőtt az egy évvel korábbi 1,905 milliárd dollárról, részvényenként 44 centről.

Az áprilistól júniusig tartó időszakban a cég egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredménye 70 centről 78 centre emelkedett éves összevetésben, felülmúlva a 72 centes elemzői várakozásokat.

Jó számok láttak napvilágot (Fotó: Depositphotos)
Jó számok láttak napvilágot (Fotó: Depositphotos)

A második negyedévben a Coca-Cola bevétele 6 százalékkal, 11,97 milliárd dollárra nőtt éves összehasonlításban. Az elemzők előzetesen kisebb, 11,75 milliárd dollár bevételre számítottak. Az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus bevételnövekedés éves szinten 11,0 százalékos volt.

A vártnál kedvezőbb eredmény az átlagos eladási árak 10 százalékos növekedésének és a stagnáló értékesítési volumennek köszönhető. A Coca-Cola részben a magasabb nyersanyagköltségek miatt emelte árait, a kereslet azonban a növekvő árak ellenére jól alakult.

Az idei második negyedévben a Coca-Cola organikus bevételnövekedése Észak-Amerikában 9 százalékos, Latin-Amerikában 25 százalékos, az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 9 százalékos, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 4 százalékos volt.

A vállalat a kedvező eredményeknek köszönhetően felfelé módosította 2023-as előrejelzését, a korábbi 7 és 8 százalék közötti helyett immár 8 és 9 százalék közötti organikus bevételnövekedéssel számolnak.

(MTI) 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo