A Coca-Cola adózott eredménye a június végével záródott három hónapban 34 százalékkal, 2,55 milliárd dollárra, részvényenként 59 centre nőtt az egy évvel korábbi 1,905 milliárd dollárról, részvényenként 44 centről.
Az áprilistól júniusig tartó időszakban a cég egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredménye 70 centről 78 centre emelkedett éves összevetésben, felülmúlva a 72 centes elemzői várakozásokat.
A második negyedévben a Coca-Cola bevétele 6 százalékkal, 11,97 milliárd dollárra nőtt éves összehasonlításban. Az elemzők előzetesen kisebb, 11,75 milliárd dollár bevételre számítottak. Az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus bevételnövekedés éves szinten 11,0 százalékos volt.
A vártnál kedvezőbb eredmény az átlagos eladási árak 10 százalékos növekedésének és a stagnáló értékesítési volumennek köszönhető. A Coca-Cola részben a magasabb nyersanyagköltségek miatt emelte árait, a kereslet azonban a növekvő árak ellenére jól alakult.
Az idei második negyedévben a Coca-Cola organikus bevételnövekedése Észak-Amerikában 9 százalékos, Latin-Amerikában 25 százalékos, az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 9 százalékos, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 4 százalékos volt.
A vállalat a kedvező eredményeknek köszönhetően felfelé módosította 2023-as előrejelzését, a korábbi 7 és 8 százalék közötti helyett immár 8 és 9 százalék közötti organikus bevételnövekedéssel számolnak.
(MTI)