Hiába lett drágább, döntik magukba az emberek a Coca-Colát

A vártnál magasabb második negyedéves bevételről és nyereségről számolt be szerdán a Coca-Cola amerikai üdítőitalgyártó vállalat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Coca-Cola adózott eredménye a június végével záródott három hónapban 34 százalékkal, 2,55 milliárd dollárra, részvényenként 59 centre nőtt az egy évvel korábbi 1,905 milliárd dollárról, részvényenként 44 centről.

Az áprilistól júniusig tartó időszakban a cég egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredménye 70 centről 78 centre emelkedett éves összevetésben, felülmúlva a 72 centes elemzői várakozásokat.

Jó számok láttak napvilágot (Fotó: Depositphotos)
Jó számok láttak napvilágot (Fotó: Depositphotos)

A második negyedévben a Coca-Cola bevétele 6 százalékkal, 11,97 milliárd dollárra nőtt éves összehasonlításban. Az elemzők előzetesen kisebb, 11,75 milliárd dollár bevételre számítottak. Az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus bevételnövekedés éves szinten 11,0 százalékos volt.

A vártnál kedvezőbb eredmény az átlagos eladási árak 10 százalékos növekedésének és a stagnáló értékesítési volumennek köszönhető. A Coca-Cola részben a magasabb nyersanyagköltségek miatt emelte árait, a kereslet azonban a növekvő árak ellenére jól alakult.

Az idei második negyedévben a Coca-Cola organikus bevételnövekedése Észak-Amerikában 9 százalékos, Latin-Amerikában 25 százalékos, az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 9 százalékos, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 4 százalékos volt.

A vállalat a kedvező eredményeknek köszönhetően felfelé módosította 2023-as előrejelzését, a korábbi 7 és 8 százalék közötti helyett immár 8 és 9 százalék közötti organikus bevételnövekedéssel számolnak.

(MTI) 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo