Hétszázmilliárd forint gondos, megértő gazdáját keresi

Egy közelmúltbeli pénzpiaci felmérés szerint közel negyvenezer hazai cég, közülük többnyire a legkisebb, egy-két fős vállalkozások tudnának még mintegy 700 milliárd forint hitelt igénybe venni, ám bizonyos okból mégsem teszik.

Eleinte a bankok maguk sem szenteltek túl nagy figyelmet a kkv-szektornak, de mára több hitelintézet kiszemelte magának a piacot. A hitelnyújtást ráadásul a monetáris irányítás és más gazdasági szereplők is ösztönzik. Mi tartja vissza a mikro vállalatokat a hitelfelvételtől, és hogyan juthatnak mégis hozzá egy nagyobb összegű hitelhez?

A mikrovállalatok nem tudják, és nem is hiszik, hogy hitelképesek, vagy nem találnának kezest – ez az egyik oka annak, hogy a legkisebb vállalkozások nem igényelnek hitelt, fejtette ki az Infó Rádiónak adott interjújában Takács Nikoletta, a Sberbank mikrovállalati vezetője. Másodsorban: miközben olcsó hitelekkel teli a piac, számukra nem az ár a legfontosabb tényező. A minél kevesebb adminisztráció, vagyis az igénylés egyszerűsége és a folyamat gyorsasága a mikro vállalkozásoknak fontosabb, mint az árazás, ismertette a szakértő.

Tényleg nem vagy hitelképes? Kép: PP

Utóbbi problémára több hitelintézet is megoldást kínál, ugyanis a legkisebb vállalkozások piaca  több százmilliárdos hitelpiaci lehetőség. A legtöbb kisvállalkozásnak nincs a birtokában nagy értékű gép vagy ingatlan, amit felajánlhatnának hitelbiztosítékként, sokszor a mikro vállalatok tulajdonosai csak a saját vagyonukat tudják felajánlani biztosítékként, amivel a családi ezüstöt kockáztatnák.  A bankoknak fontos, hogy a mikro vállalatok megfelelő biztosítékokat tudjanak felajánlani a hitelek mögé - fejtette ki Takács Nikoletta.

3 hiba, amit kerüljünk el a beruházási hitel felvételénél
A sikeres beruházás, és így a vállalkozás hosszú távú jövője sokszor múlik a szükséges források megteremtésén: mikor, milyen formában szerezzünk hozzá hitelt?
A Sberbank szakértője azt javasolja, a hitelfelvétel előtt három dologra mindenképpen szenteljenek figyelmet a kisvállalkozások. Ezek a következők: NAV, a KHR és a tőke. Vagyis: ne legyen adótartozásuk, a korábbi hiteleket rendszeresen törlesztve ne szerepeljenek a rossz adósok listáján, és végül működjenek eredményesen, tehát ne a tőkéjüket éljék fel. Ha ezeknek a kritériumoknak megfelelnek, egy jó üzleti terv birtokában jó esély mutatkozik a hitelre is, hiszen a bankok aránylag magas áteresztési képességgel bírnak.

A banki szakértő szerint a mikrovállalati ügyintézés sok tekintetben jobban hasonlít a lakossági, mint a nagyvállalati ügyfélkörre. Részben a volumen miatt, részben pedig a személyes kapcsolattartás miatt, ami szintén sajátja ennek a szektornak. Így előnyt élvez a piacon az a hitelintézet, aki szakszerűen tudja megszólítani a mikro vállalkozásokat, és - nem mellesleg - a „sok kicsi sokra megy” elvén nagyobb részt tud kihasítani a több százmilliárdos hitelpia

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo