Használd a blogot, érdemes!

Az egyik legnépszerűbb tartalommarketing-eszköz napjainkban a blog. Itt most elsősorban ne a személyes, hanem a vállalati verzióra gondolj. Ha használod, erősítheted online jelenléted, bővebben kifejtheted, mire jó a terméked, de a forgalmad növelésére is kiváló. 

Nem beszélve arról, hogy brandépítés szempontjából sem elhanyagolható. Bizonyos idő elteltével magad is profi blogger lehetsz, de ha nincs időd és energiád, megbízhatsz ügynökségeket is a tartalmak előállításával. Vannak olyan vállalkozások, amelyek ún. full-service marketingszolgáltatásokat nyújtanak. Például a Prioris a Tiktok hirdetés mellett a hírlevelezésen át a közösségi média területéig mindenben a segítségedre lehet.

A blogolás alapjai

Mielőtt elkezded, érdemes tudni, mire kell figyelned, ha blogolsz.

  • Elsőként tisztázni kell, ki a célközönséged! Máshogy szólsz a tinédzserekhez és megint másként a 40-es korosztályhoz.

  • Gondold át, hogy a blogod tartalmával hogyan tudod segíteni a megszólítottakat! Olyan témát válassz, ami hasznos nekik!

  • Ha a Google Ads kulcsszótervezőjét, így megtudod, milyen kifejezésekkel éred el a vásárlóidat.

  • Tervezz előre! Ha van content calendar a birtokodban, akkor vezesd fel a blogot is ide! Így könnyen átláthatod, mikor, miről kellene kommunikálnod.

Miért használd ez a tartalommarketing-eszközt?

Ha szakértőként lépsz fel egy olyan témában, ami fontos a vásárlóidnak, az növeli a márkád értékét. Generálj minőségi tartalmakat, és hidd el, sokan meg fogják osztani, hamar elterjed a jóhíred. Akkor blogolsz jól, ha SEO szempontjából is ki tudod használni! Ezzel a Google találati listáján az elsők között is lehetsz, vagyis az organikus elérésed növekedhet.

Mitől lesz jól keresőoptimalizálva a bejegyzésed? Attól, ha egyszerű kifejezéseket használsz kulcsszóként, és röviden, tömören fogalmazol. Használj képeket, grafikonokat, esetleg videókat is a cikkben! Ha rendszeresen megjelensz újabb tartalmakkal, az olvasók figyelmét fenn tudod tartani, elkötelezettebbek lesznek feléd.

A vevőszerzés kulcsa

Amellett, hogy felpörgetheted az online jelenléted a blogolással, még forgalmat is generálhatsz. Ehhez persze jól kell eltalálni a hirdetések célzását is. De ha profi vagy, esetleg még segítséged is van, akkor a vásárlók eljutnak a blogodtól a weboldaladra. A Google Analytics elemző szoftvert és az FB Pixelt használva azt is megtudhatod, hogyan viselkedik a célközönséged. Képben leszel azzal, hogy milyen tartalmakat gyárts, mi legyen az, amit kerülsz, és mivel tudsz jó konverziókat elérni.

Merj írni a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz kötődő témákról. Használd a blogot! Ezt akár a weboldaladon külön menüpontként is kialakíthatod, de saját webes felületet is szentelhetsz neki. Műfajából adódóan itt hosszabban is kifejtheted gondolataidat, szakmai tapasztalataidat. Növeld ezáltal a vállalkozásod pozitív imázsát, tedd még ismertebbé a márkád!

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo