Nem beszélve arról, hogy brandépítés szempontjából sem elhanyagolható. Bizonyos idő elteltével magad is profi blogger lehetsz, de ha nincs időd és energiád, megbízhatsz ügynökségeket is a tartalmak előállításával. Vannak olyan vállalkozások, amelyek ún. full-service marketingszolgáltatásokat nyújtanak. Például a Prioris a Tiktok hirdetés mellett a hírlevelezésen át a közösségi média területéig mindenben a segítségedre lehet.
A blogolás alapjai
Mielőtt elkezded, érdemes tudni, mire kell figyelned, ha blogolsz.
-
Elsőként tisztázni kell, ki a célközönséged! Máshogy szólsz a tinédzserekhez és megint másként a 40-es korosztályhoz.
-
Gondold át, hogy a blogod tartalmával hogyan tudod segíteni a megszólítottakat! Olyan témát válassz, ami hasznos nekik!
-
Ha a Google Ads kulcsszótervezőjét, így megtudod, milyen kifejezésekkel éred el a vásárlóidat.
-
Tervezz előre! Ha van content calendar a birtokodban, akkor vezesd fel a blogot is ide! Így könnyen átláthatod, mikor, miről kellene kommunikálnod.
Miért használd ez a tartalommarketing-eszközt?
Ha szakértőként lépsz fel egy olyan témában, ami fontos a vásárlóidnak, az növeli a márkád értékét. Generálj minőségi tartalmakat, és hidd el, sokan meg fogják osztani, hamar elterjed a jóhíred. Akkor blogolsz jól, ha SEO szempontjából is ki tudod használni! Ezzel a Google találati listáján az elsők között is lehetsz, vagyis az organikus elérésed növekedhet.
Mitől lesz jól keresőoptimalizálva a bejegyzésed? Attól, ha egyszerű kifejezéseket használsz kulcsszóként, és röviden, tömören fogalmazol. Használj képeket, grafikonokat, esetleg videókat is a cikkben! Ha rendszeresen megjelensz újabb tartalmakkal, az olvasók figyelmét fenn tudod tartani, elkötelezettebbek lesznek feléd.
A vevőszerzés kulcsa
Amellett, hogy felpörgetheted az online jelenléted a blogolással, még forgalmat is generálhatsz. Ehhez persze jól kell eltalálni a hirdetések célzását is. De ha profi vagy, esetleg még segítséged is van, akkor a vásárlók eljutnak a blogodtól a weboldaladra. A Google Analytics elemző szoftvert és az FB Pixelt használva azt is megtudhatod, hogyan viselkedik a célközönséged. Képben leszel azzal, hogy milyen tartalmakat gyárts, mi legyen az, amit kerülsz, és mivel tudsz jó konverziókat elérni.
Merj írni a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz kötődő témákról. Használd a blogot! Ezt akár a weboldaladon külön menüpontként is kialakíthatod, de saját webes felületet is szentelhetsz neki. Műfajából adódóan itt hosszabban is kifejtheted gondolataidat, szakmai tapasztalataidat. Növeld ezáltal a vállalkozásod pozitív imázsát, tedd még ismertebbé a márkád!