Az idén hatodik alkalommal, ünnepélyes gálaesten adták át az Ernst & Young "Entrepreneur Of The Year" ("Az év üzletembere") üzleti díjakat. A Független Bíráló Bizottság döntése értelmében 2008-ban
- "Az év üzletembere" Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója,
- a "Példakép" Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója lett.
- a "Merész újító" Losonczi Áron, a Litracon Bt. tulajdonosa, a fényáteresztő beton feltalálója,
- a "Jövő ígérete" Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője lett.
Az Ernst & Young "Entrepreneur Of The Year" ("Az év üzletembere") pályázóinak és győzteseinek Havas István, az Ernst & Young magyarországi vezérigazgatója gratulált először: "A rendszerváltás óta eltelt 20 évben a magyar társadalom csalódott a piacgazdaságban, elvesztette hitét a tisztességes versenyben, a munkával elért teljesítményben. Az év üzletembere program célja, hogy az igazi vállalkozói teljesítményt ismerje el. A gála díjazottjai olyan emberek, akik tevékenységükkel bizonyítják, hogy ötletekkel, kitartással, vállalkozó kedvvel és szorgalommal valódi értékeket lehet létrehozni, amelyek még az ország határain kívül is elismerést érdemelnek ki."
Hungarikum
A kiemelkedő presztízsű az Ernst & Young "Az év üzletembere" fődíjat idén, Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. ügyvezető igazgatója vehette át. A plakátragasztóként és turnémenedzserként kezdő fiatalember elhivatottsága, a zene szeretete és a szüleitől eredetileg lakásra kapott 500.000 Ft tette lehetővé, hogy útjára indulhasson a mostanra Európa legismertebb kulturális fesztiváljává érett vállalkozás. A kreatív üzletember később számos más, a zenei élethez köthető sikeres vállalkozást indított, melyek mind fontos, és mára nélkülözhetetlen elemeivé váltak a hazai kulturális palettának. Aktív társadalmi tevékenységének és a művészetek iránti érzékenységének köszönhetően a magyar zene és kulturális élet állandó támogatója. (Gerendai Károllyal készült interjúnkat elolvashatja itt.)
"A paprika és a pálinka után 1993-ban egy új hungarikum született. A Sziget Fesztivál alakítja és növeli a hazai piac ismertségét, új lehetőségeket teremtve az itteni művészvilág számára. Gerendai Károly üzleti vállalkozásai és tevékenysége meghatározó tényezője az itthoni turizmusnak, Magyarország nemzetközi ismertségének és pozitív megítélésének." - indokolta döntését a Független Bíráló Bizottság.
A "Példakép" különdíjat az idén Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója nyerte el. A díjazott 1990-ben indította vállalkozását egy akkor még teljes mértékben az állam által dominált szektorban. A cégalapítás ötlete, majd később a megvalósítás az akkorra már több mint 30 éves szakmai pálya tapasztalataira épült. A tanítás szeretete és az ez iránt érzett hivatástudata vezette arra, hogy új színt vigyen a hazai oktatási életbe. Ez az elkötelezettség vállalkozóként is egyre nőtt. Termékeit hazánkban és külföldön egyaránt ismerik és szeretik. Eddigi teljes pályafutása alatt mindvégig a szakmát, a tanítókat, tanárokat és elsősorban a diákokat szolgálta. Tevékenysége, hozzáállása, személyes integritása a szakma által is elismert és megbecsült üzletemberré és vezetővé tette. Meghatározó munkássága nagymértékben járul hozzá számos gyermek múltbeli és jövőbeli fejlődéséhez és a tanítás minőségének folyamatos fejlődéséhez.
Losonczi Áron, a "Merész újító", mindent a nulláról kezdve építette fel vállalkozását, a Litracon Bt.-t, nemzetközi termékdíjas találmányára alapozva. Személyében találta meg a Független Bíráló Bizottság azt az innovatív látásmódot és hozzáállást mely új pezsgést hozhat a magyar piacra. Az építészetben korszakalkotó újításért mára a Prada-tól a Coca-Cola-ig sorban állnak. Ám itt nem egy hóbortos feltaláló kósza ötletéről van szó. Mint vállalkozó, a találmányt egy meggyőző üzleti modellel támogatta meg, amely keretein belül licenszek, gyártási metódusok és nemzetközi együttműködések jöttek létre. A növekedés biztosítéka, hogy a díjazott nem állt meg egy terméknél. Igazi merész újítóként a vállalkozás 2003-as alapítása óta folyamatosan nyomon követi a piaci igényeket, és azokhoz alakítja legújabb fejlesztéseit és alternatív megoldásait.
A "Jövő ígérete" Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője. A mindössze 26 éves vállalkozó sikeresen és könnyedén veszi az akadályokat a divatvilág színes, gyorsan változó világában. A csupán 3 éve alapított márka termékei mára a hazai ismertség mellett Barcelonától Los Angeles-ig a szakma vibráló nagyvárosaiban is keresett árucikké váltak. Vezetése alatt vállalkozása folyamatosan növekvő pénzügyi teljesítmény mellett terjeszkedik. Fiatal kora ellenére biztos kézzel fogja össze csapatát, és vonja be tagjait a kreatív tevékenységbe, együtt osztozva velük a sikerekben.