Gerendai az Év üzletembere

"Az év üzletembere" díjat Gerendai Károly előtt Jaksity György (2007), Bojár Gábor (2006), Demján Sándor (2005), Dr. Kürti Sándor (2004) és Dr. Csányi Sándor (2003) vehette át.

Az idén hatodik alkalommal, ünnepélyes gálaesten adták át az Ernst & Young "Entrepreneur Of The Year" ("Az év üzletembere") üzleti díjakat. A Független Bíráló Bizottság döntése értelmében 2008-ban

  • "Az év üzletembere" Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója,
  • a "Példakép" Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója lett.
  • a "Merész újító" Losonczi Áron, a Litracon Bt. tulajdonosa, a fényáteresztő beton feltalálója,
  • a "Jövő ígérete" Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője lett.

Az Ernst & Young "Entrepreneur Of The Year" ("Az év üzletembere") pályázóinak és győzteseinek Havas István, az Ernst & Young magyarországi vezérigazgatója gratulált először: "A rendszerváltás óta eltelt 20 évben a magyar társadalom csalódott a piacgazdaságban, elvesztette hitét a tisztességes versenyben, a munkával elért teljesítményben. Az év üzletembere program célja, hogy az igazi vállalkozói teljesítményt ismerje el. A gála díjazottjai olyan emberek, akik tevékenységükkel bizonyítják, hogy ötletekkel, kitartással, vállalkozó kedvvel és szorgalommal valódi értékeket lehet létrehozni, amelyek még az ország határain kívül is elismerést érdemelnek ki."

Hungarikum

A kiemelkedő presztízsű az Ernst & Young "Az év üzletembere" fődíjat idén, Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. ügyvezető igazgatója vehette át. A plakátragasztóként és turnémenedzserként kezdő fiatalember elhivatottsága, a zene szeretete és a szüleitől eredetileg lakásra kapott 500.000 Ft tette lehetővé, hogy útjára indulhasson a mostanra Európa legismertebb kulturális fesztiváljává érett vállalkozás. A kreatív üzletember később számos más, a zenei élethez köthető sikeres vállalkozást indított, melyek mind fontos, és mára nélkülözhetetlen elemeivé váltak a hazai kulturális palettának. Aktív társadalmi tevékenységének és a művészetek iránti érzékenységének köszönhetően a magyar zene és kulturális élet állandó támogatója. (Gerendai Károllyal készült interjúnkat elolvashatja itt.)

"A paprika és a pálinka után 1993-ban egy új hungarikum született. A Sziget Fesztivál alakítja és növeli a hazai piac ismertségét, új lehetőségeket teremtve az itteni művészvilág számára. Gerendai Károly üzleti vállalkozásai és tevékenysége meghatározó tényezője az itthoni turizmusnak, Magyarország nemzetközi ismertségének és pozitív megítélésének." - indokolta döntését a Független Bíráló Bizottság.

A "Példakép" különdíjat az idén Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója nyerte el. A díjazott 1990-ben indította vállalkozását egy akkor még teljes mértékben az állam által dominált szektorban. A cégalapítás ötlete, majd később a megvalósítás az akkorra már több mint 30 éves szakmai pálya tapasztalataira épült. A tanítás szeretete és az ez iránt érzett hivatástudata vezette arra, hogy új színt vigyen a hazai oktatási életbe. Ez az elkötelezettség vállalkozóként is egyre nőtt. Termékeit hazánkban és külföldön egyaránt ismerik és szeretik. Eddigi teljes pályafutása alatt mindvégig a szakmát, a tanítókat, tanárokat és elsősorban a diákokat szolgálta. Tevékenysége, hozzáállása, személyes integritása a szakma által is elismert és megbecsült üzletemberré és vezetővé tette. Meghatározó munkássága nagymértékben járul hozzá számos gyermek múltbeli és jövőbeli fejlődéséhez és a tanítás minőségének folyamatos fejlődéséhez.

Losonczi Áron, a "Merész újító", mindent a nulláról kezdve építette fel vállalkozását, a Litracon Bt.-t, nemzetközi termékdíjas találmányára alapozva. Személyében találta meg a Független Bíráló Bizottság azt az innovatív látásmódot és hozzáállást mely új pezsgést hozhat a magyar piacra. Az építészetben korszakalkotó újításért mára a Prada-tól a Coca-Cola-ig sorban állnak. Ám itt nem egy hóbortos feltaláló kósza ötletéről van szó. Mint vállalkozó, a találmányt egy meggyőző üzleti modellel támogatta meg, amely keretein belül licenszek, gyártási metódusok és nemzetközi együttműködések jöttek létre. A növekedés biztosítéka, hogy a díjazott nem állt meg egy terméknél. Igazi merész újítóként a vállalkozás 2003-as alapítása óta folyamatosan nyomon követi a piaci igényeket, és azokhoz alakítja legújabb fejlesztéseit és alternatív megoldásait.

A "Jövő ígérete" Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője. A mindössze 26 éves vállalkozó sikeresen és könnyedén veszi az akadályokat a divatvilág színes, gyorsan változó világában. A csupán 3 éve alapított márka termékei mára a hazai ismertség mellett Barcelonától Los Angeles-ig a szakma vibráló nagyvárosaiban is keresett árucikké váltak. Vezetése alatt vállalkozása folyamatosan növekvő pénzügyi teljesítmény mellett terjeszkedik. Fiatal kora ellenére biztos kézzel fogja össze csapatát, és vonja be tagjait a kreatív tevékenységbe, együtt osztozva velük a sikerekben.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo