A kiválasztáskor a korábbi tapasztalatok is sokat nyomhatnak a latban; itt a megbízók 70 százaléka az alapján értékel, hogy az eddigi munkák során a kivitelezők mennyire tartották be a határidőket. A válaszadók fele a szakmai kapcsolat minőségére, 47 százaléka a rugalmasságra keres ilyenkor garanciákat.
A tapasztalatok szerint egy beszállítói ajánlat akkor lehet sikeres, ha támogatja a kivitelezői munka ütemezését, és a kínált ár összhangban van a kínált minőséggel és szolgáltatással. A megkérdezettek 64 százaléka szerint minden esetben előnyt jelenthet, ha a beszállító szakmai, tervezői észrevételekkel, támogatással egészíti ki a szolgáltatását. 27 százalék ezt inkább a nagyobb műszaki tartalmú projekteknél látja előnyösnek. Ha két ajánlat árban, minőségben és műszaki tartalomban megegyezik, akkor a megkérdezettek 43 százaléka a korábbi tapasztalat alapján döntene a nyertesről, 28 százaléka a szállítási határidő, 19 százalék pedig a fizetési kondíciók alapján rendezné a jelentkezőket.
Elég, ha egy valaki jó
Döntéshozatalkor ugyanakkor nem csak a számokat nézik – az emberi kapcsolat ilyenkor nem elhanyagolható tényező, fontos, hogy “működjön a kémia”, a felek megtalálják a közös hangot. A megrendelők emiatt is egyre jobban elmozdulnak a komplex kivitelezők irányába, nem akarják magukra venni több brigád összehangolásának felelősségét. A komoly gyártók – mint a Swedsteel – egyik előnye tehát éppen a komplexitás a termékkínálatban. A beszállítók körében a fontos termékcsoportokban a hazai megbízható nagy gyártók állnak az első helyen – itt látszik, hogy a kivitelezők nem kockáztatnak. Saját célcsoportjában a Swedsteel megítélése kitűnő, 68 százalék fejezte ki elégedettségét. (A kutatásban felmért NPS* mutató: 68 pont). Ezt 63 százalék a magas minőségű termékekkel magyarázta, és 54 százalék említette meg a korábbi pozitív tapasztalatokat. A megrendelők szeretik a mérnöki