A Pratt&Whitney nagy műszaki áttörésként harangozta be új hajtóművét, amely üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Az átadások azonban egy évet késtek, mert a gyártmánynál mind a szoftvert, mind a technikát módosítani kellett.
Ezek után is több esetben leálltak hajtóművek, mind a felszállásnál, mind a repülésnél, ezért az EASA, az Európai Unió illetékes felügyeleti szerve megtiltotta az Airbus A320neo modelljei egy részének a repülést, másoknál a hosszú távú utakat.
A világ 18 légitársasága összesen 113 ilyen géppel rendelkezik, az indiai Indigo már több gépét hangárba tette. A hajtóművek kiszállítása egyébként éppen azért késett, hogy a hibákat kijavítsák. Az Airbus most nem vesz át többet hajtóműveket az amerikai beszállítótól, amig a problémákat meg nem oldják. A tilalom egy sor légitársaságnál veszélyezteti a tervezett flottafrissítéseket, -bővítéseket.
Hasonló tilalomra legutóbb öt évvel ezelőtt volt példa. Akkor a Boeing 787-es „Dreamliner” gépei kényszerültek a földre, miután akkumulátoraik kigyulladtak. (Forrás: Die Welt).