Félreérthetetlenek a válságjelek

Jelentősen romlott az üzleti hangulat a német kis- és középvállalatok körében a magas energiaköltségek és az emelkedő nyersanyagárak miatt.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Creditreform hitelügynökség 1200 cég körében végzett mostani felmérésben minden negyedik válaszadó, a megkérdezettek 25,2 százaléka jelezte, hogy forgalmának a visszaesésére számít, szemben az egy évvel korábbi felmérés 9,1 százalékával.

Minden harmadik válaszadó számít jelenleg alacsonyabb nyereségre, míg egy évvel ezelőtt csak minden hetedik számolt nyeresége csökkenésével. Emellett csökkent a beruházásokat és munkaerő-felvételt tervező vállalatok aránya is.

 "A válságjelek már félreérthetetlenek" - írja a Creditreform jelentése.

"A Covid-időszakot követő rövid gazdasági fellendülés valószínűleg nem volt elég ahhoz, hogy visszaállítsa a cégek tőketartalékát és kompenzálja a saját tőke arányának akkori csökkentését" - mondta Patrick-Ludwig Hantzsch, a Creditreform szakértője. Megfogalmazása szerint a kkv-szektor csaknem három éve "példátlan helyzetben van".

(MTI)

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo