Pénteken zárult a 156 országban lezajló Global Entrepreneurship Week (GEW) nemzetközi mozgalom keretében, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) által megrendezésre került Fiatal Vállalkozók Hete. Az érdeklődők idén Budapesten és 9 vidéki helyszínen több mint száz előadáson vehettek részt ingyenesen, és több ezren voltak jelen a rendezvényeken. Az eseménysorozatot az ország legrangosabb fiatal vállalkozói kitüntetése, a hetedik Országos Fiatal Vállalkozói Díj ünnepélyes átadása koronázta meg.
"Az Országos Fiatal Vállalkozói Díjjal azokat a mindennapi hősöket tudjuk vállalkozó nagykövetté nyilvánítani és a többiek számára megmutatni, akik fiatal koruk ellenére komoly értéket teremtenek mind pénzügyileg, mind társadalmilag. Idén is nagyon sok jelentkezés érkezett, ami jól mutatja, hogy mennyire komolyan veszi a fiatal vállalkozói közösség ezt a díjat. A nagyszámú díjazásra méltó pályamunka miatt úgy döntöttünk, hogy idén folytatjuk a tavaly elkezdett hagyományokat, és ismét átadjuk a Jövő Reménysége Díjat is" - mondta Dr. Kovács Patrik, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) alapító elnöke.
A 2015-ös Országos Fiatal Vállalkozói Díjat Keszthelyi Erik kapta meg, aki száz százalékban magyar tulajdonú Keszthelyi Holding Zrt. tulajdonosa. A 31 éves üzletember nagyon keményen dolgozik, minden nap vidékről jár be budapesti irodájába, ahol reggel hatkor rendszerint még a portást is ő ébreszti, és a munka meg is hozza a gyümölcsét. Erik 10 éve foglalkozik biztosításokkal, 5 évvel ezelőtt vásárolta meg az első biztosítási alkusz cégét, mára piacvezető lett a biztosításközvetítői piacon. Összesen 60 000 szerződést kezelnek, árbevételük 2,5 milliárd felett van, és idén vásárolták meg a Palladium Consulting Kft-t.
A 2015-ös év Jövő Reménysége Díjat Békési Brigitta kapta, aki 25 évesen kezdett el vállalkozni, férjével közösen a spórolt pénzükből alapítottak céget. Egyedi edzésformájuk, a Beautyrobic óriási sikereket ért el, mára brand lett, saját franchise rendszerrel, amely iránt már Svédországból, Svájcból és Angliából is érdeklődnek. Később elsők között alapítottak Magyarországon kuponokkal foglalkozó vállalkozást. Cégük, a Kupon Birodalom Kft öt év alatt 307 millió forintos forgalmat generált és 718 millió forintot spóroltak meg a vásárlóknak. A Beautyrobic pedig 14 milliós befektetés mellett szokatlanul magas, 68,5 millió forint nyereséget hozott nekik négy év alatt.
A díjakat Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, Hesz Tamás a Mercedes-Benz Hungária Kft. kereskedelmi és marketingvezetője, Komócsin Laura a Business Coach Kft. ügyvezető igazgatója, valamint Kovács Patrik a FIVOSZ alapító elnöke adták át.
Varga Mihály az ünnepi díjátadó gálán bejelentette, hogy a fiatalok elhelyezkedését 200 milliárd forintos uniós forrással támogatja a kormány 2014–2020 között. A miniszter figyelemre méltónak nevezte a Fiatal Vállalkozók Hetének sikerét. A fővárosi és számos vidéki helyszínen tartott rendezvénysorozat iránti érdeklődés a miniszter szerint jelzi, hogy egyre több fiatal érez kedvet és ambíciót vállalkozás indításához. Mint fogalmazott, a kormány kiemelt gazdaságpolitikai céljaik közé tartozik továbbra is a hazai kis- és középvállalkozások támogatása éppúgy, mint a fiatalok boldogulásának elősegítése is. Varga Mihály hozzátette: a kormány fontos partnerként tekint a fiatal vállalkozókra.
A 2015-ös Országos Fiatal Vállalkozói Díj nyertese, Keszthelyi Erik XXI. századi csúcsvezetői szabadegyetemi részvételi lehetőséget kapott a Business Coach Kft-től.
"Gratulálok Keszthelyi Eriknek, akiről mostmár ország-világ tudja, hogy nagyszerű vezető, mégis bízom abban, hogy a nyereményként átadásra került XXI. századi csúcsvezetői szabadegyetemi részvételi lehetőség során is tud azért még ő is valami újat tanulni" - mondta Komócsin Laura, a Business Coach Kft piacvezető coaching és vezetőképző cég ügyvezető igazgatója.