Kiknek szól a pályázat?
Azoknak a konvergencia régiókban működő kkv-knak (mikrovállalkozások kizárva), amelyek: a munkaerő jobb kihasználásával, tudatos menedzsment eszközök segítségével, rugalmas foglalkoztatási formák bevezetésével kívánják versenyképességüket növelni, önerő nélkül - hívta fel a figyelmet az IFKA Kft.
Mit támogat a pályázat és milyen értékben?
Olyan 3-12 hónapos, a munka-magánélet összehangolását célzó szervezetfejlesztési projekteket, amelyeknek célja rugalmas foglalkoztatási formák bevezetése és alkalmazása a vállalatnál. Egy projektre 3,1 - 15 millió Ft közötti összeget lehet majd igényelni, az átalakított munkakörökben dolgozók számától függően. A pályázat a képzések, műhelymunkák, szervezetfejlesztési tanácsadás költségei mellett munkahelyi mentor bérköltségét vagy a kapcsolódó infrastrukturális költségeket is fedezi.
A pályázat kétkörös: Míg az első körben (GINOP 5.3.1) az a 11 szakmai szolgáltatócsoport került kiválasztásra, amelyek a csatlakozó kkv-k fejlesztési tervét ingyenesen készítik el, a 2016. dec. 1-től kiírásra kerülő második körben (GINOP 5.3.2) csak a fejlesztési tervvel rendelkező kkv-k hívhatnak le forrást a javasolt szervezetfejlesztés költségeinek fedezésére.
Mint azt korábban megírtuk, a Garantiqa nemrégiben közreadott felméréséből kiderült, a megkérdezett mikrovállalkozások 78, míg a kisvállalkozások 63 százaléka hasznosnak tartja a rugalmas munkaidőt, ennek ellenére az otthoni munkavégzés körükben alig elterjedt. Ezt a foglalkoztatási formát csak mikrocégek 8, míg a kisvállalkozások 7 százaléka alkalmazza. Az eredmények azért különösek, mert egyébként a vállalkozásoknak nagyon megérné kiaknázni az atipikus munkavégzésben rejlő lehetőségeket. Kutatási adatok szerint ugyanis a dolgozók nem csak elégedettebbek, de többet is dolgoznak otthonról: a Magyar Távmunka Szövetség 2016 júniusában indított kutatásából kiderül, hogy mintegy harmadával (34%-al) csökkenthető a munkavégzés megszakításának mértéke (azaz a „munkatöredezettségi mutató”) távmunkában. A legnagyobb csökkenés a marketing (58%) és a vezetői (44%) munkakör esetén volt kimutatható.