Építik a világ legnagyobb atomjégtörőjét

A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az 10510-es projektszámot viselő, elkészülte után a világ legnagyobb teljesítményű atomjégtörőjének számitó Rosszija két, egyenként 315 MW teljesítményű RITM-400 reaktorral rendelkezik majd. A Rosszija képes lesz arra, hogy akár négy méter vastagságú jégtorlaszokon is utat vágjon és mintegy 50 méter széles csatornákat alakítson ki a jégmezőkön. A hajó egész évben segíteni fogja a hajók haladását az északi-tengeri hajózási útvonal jéggel borított vizein.

A jégtörő teljes körű atomerőművi technológiájának beszállítója (beleértve a reaktorokat, a turbina-generátor gépegységet és az automatizált irányítástechnikai rendszert valamint a  segédberendezéseket a Roszatom gépgyártó részlegéhez, az Atomenergomashoz tartozó OКВМ Afrikantov gépgyártó vállalat készíti.

A Rosszija, az  újgenerációs orosz atomjégtörő megbirkózik majd a legvastagabb jégtorlaszokkal is
A Rosszija, az újgenerációs orosz atomjégtörő megbirkózik majd a legvastagabb jégtorlaszokkal is
Fotó: Roszatom

A PT-7M titánötvözetből készült spirálbordás, varrat nélküli csövek ellenállnak a tengervíznek, nagy fajlagos és korróziós-mechanikai szilárdsággal, valamint magas szintű megbízhatósággal és hosszú élettartammal rendelkeznek, ennek köszönhetően csökken az erőművi alkatrészek javításainak és a szükségessé váló cseréknek a száma.

A Csepecki Gépgyár innovatív gyártástechnológiája lehetővé teszi a 7 mikronnál nem nagyobb, ultrafinom szemcseméretű gyártást, ami biztosítja a termék rendkívüli szilárdságát és korrózióállóságát. Az ilyen csövek gyártásának másik nehézsége a spirálbordák kialakításában rejlik, amelyeknek a teljes csőhosszon azonos menetemelkedést kell tartaniuk. Ehhez számos paramétert be kell tartani a gyártás során.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo