Egyre tudatosabban és bátrabban vásárolnak sört a magyarok

Ma kezdődik a 6. Belvárosi Sörfesztivál, amelynek ettől az évtől kezdve főtámogatója a Spar Magyarország. A hazai üzletlánc már hosszú ideje segíti hazai kisvállalkozások, köztük a kisüzemi sörfőzdék egyedi termékeinek piacra jutását és ösztönzi a minőségi sörfogyasztást.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi kisüzemi sör a nagyközönség számára sokáig nehezen volt hozzáférhető, hiszen jellemzően csak internetes rendeléssel vagy egy-egy gasztronómiai fesztiválon juthattak hozzá az egyedi kézműves termékekhez.

A Spar ezt a hiányt pótolta, amikor néhány évvel ezelőtt felkarolta és azóta is folyamatosan támogatja a magyar kisüzemi sörfőzdéket, és polcai állandó és időszakos kínálatában a mindennapokban is könnyen elérhetővé teszi a hazai kisvállalkozások minőségi söreit.

A különleges kínálattal az áruházlánc a minőség alternatíváját nyújtja a mennyiségi fogyasztás helyett, s ez az elv csak tovább erősödik azzal, hogy a Spar 2022-től a most 6 éves Belvárosi Sörfesztivál főtámogatója lett. Magyarország egyik legnagyobb sörfesztiváljának idén augusztus 30. és szeptember 4. között a budapesti Szabadság tér ad otthont, a rendezvényen pedig a Spar áruházaiban kapható magyar sörök is bemutatkoznak. Bár a középáras termékek piaca hagyományosan erős Magyarországon, a magasabb árfekvésű prémium sörök különlegességükből adódóan évről-évre egyre népszerűbb fogyasztási cikké válnak.

A kisüzemi sörfőzdéknek és a nemzetközi trendeknek köszönhetően a termékkörben egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a felsőerjesztésű sörök, az illatos IPA-k, az éjfekete stoutok, vagy a főleg búzasörből készült gyümölcsös tételek. E stílusok térnyerésében jelentős a Spar hálózat szerepvállalása.

Megválogatják a fogyasztók, mit vesznek 

„Évek óta tudatosan dolgozunk azon, hogy a kiskereskedelmi piacon élen járjunk a sörtermékek fejlesztésében, és az elmúlt évek eredményei visszaigazolják, hogy jó irányba indultunk el a termékpaletta átalakítása során. Öt évvel ezelőtt a kisüzemi sörök még csupán 6,5 százalékát adták az állandó és az időszakos kínálatunknak, mára azonban ez az arány ennek hatszorosára növekedett. Az elmúlt évek adatai, tapasztalatai szerint volumenben ugyan már nem növekszik érdemben a sör termékkategória, azonban a fogyasztók jobban megválogatják, milyen típusú sörre szavaznak: tudatosabban, mégis bátrabban vásárolnak a különböző fajtákon belül” - mondta Maczelka Márk, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
Hozzátette: az áruházlánc a sörpaletta terén is nyitott az innovatív megoldásokra, szállító partnereikkel szorosan együttműködve alakítják választékuk összetételét annak érdekében, hogy a vásárlóik számára mindig tartogassanak izgalmas, felfedezésre váró élményt.
„A magyar vállalkozások és minőségi hazai termékek iránt elkötelezett üzletláncunk számára a Belvárosi Sörfesztivál remek alkalom arra, hogy az igényes sörfogyasztók figyelmét felhívjuk az áruházainkban egész évben kapható kézműves termékekre, a kiváló hazai kisüzemi sörfőzdék különleges tételeire. A Sparban mindenki talál az ízlésének megfelelő sört, legyen az nagyüzemi, vagy akár egyedi szériás, kisüzemi termék” – emelte ki Maczelka Márk.
Az izgalmas tételek mellett pódiumbeszélgetésekkel is készül a Spar Magyarország a rendezvényre a sörszakma neves képviselőinek részvételével a fesztiválon, a Spar Sörház teraszán.

Új sztárok a piacon

„A legnagyobb magyar sörgyártók eladásaiban a prémium szegmens idén már elérte a teljes forgalom harmadát és a márkás középkategória is szépen teljesített a maga 60 százalékos részesedésével. Köszönhető ez annak, hogy az elmúlt évek termék- és technológia fejlesztései a nagyüzemi palettán is jelentősen kibővítették a választékot. A hagyományos, több évtizedes vagy akár évszázados tradícióval rendelkező alsó- és felsőerjesztésű sörmárkák mellett megerősödtek a feltörekvő, új sztárok is, az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes és alkoholszegény sörök, amelyekből a nyári szezonban már havonta 75 ezer hektoliter, azaz 15 millió doboz fogyott” – mondta Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo