Egyre tudatosabban és bátrabban vásárolnak sört a magyarok

Ma kezdődik a 6. Belvárosi Sörfesztivál, amelynek ettől az évtől kezdve főtámogatója a Spar Magyarország. A hazai üzletlánc már hosszú ideje segíti hazai kisvállalkozások, köztük a kisüzemi sörfőzdék egyedi termékeinek piacra jutását és ösztönzi a minőségi sörfogyasztást.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A magyarországi kisüzemi sör a nagyközönség számára sokáig nehezen volt hozzáférhető, hiszen jellemzően csak internetes rendeléssel vagy egy-egy gasztronómiai fesztiválon juthattak hozzá az egyedi kézműves termékekhez.

A Spar ezt a hiányt pótolta, amikor néhány évvel ezelőtt felkarolta és azóta is folyamatosan támogatja a magyar kisüzemi sörfőzdéket, és polcai állandó és időszakos kínálatában a mindennapokban is könnyen elérhetővé teszi a hazai kisvállalkozások minőségi söreit.

A különleges kínálattal az áruházlánc a minőség alternatíváját nyújtja a mennyiségi fogyasztás helyett, s ez az elv csak tovább erősödik azzal, hogy a Spar 2022-től a most 6 éves Belvárosi Sörfesztivál főtámogatója lett. Magyarország egyik legnagyobb sörfesztiváljának idén augusztus 30. és szeptember 4. között a budapesti Szabadság tér ad otthont, a rendezvényen pedig a Spar áruházaiban kapható magyar sörök is bemutatkoznak. Bár a középáras termékek piaca hagyományosan erős Magyarországon, a magasabb árfekvésű prémium sörök különlegességükből adódóan évről-évre egyre népszerűbb fogyasztási cikké válnak.

A kisüzemi sörfőzdéknek és a nemzetközi trendeknek köszönhetően a termékkörben egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a felsőerjesztésű sörök, az illatos IPA-k, az éjfekete stoutok, vagy a főleg búzasörből készült gyümölcsös tételek. E stílusok térnyerésében jelentős a Spar hálózat szerepvállalása.

Megválogatják a fogyasztók, mit vesznek 

„Évek óta tudatosan dolgozunk azon, hogy a kiskereskedelmi piacon élen járjunk a sörtermékek fejlesztésében, és az elmúlt évek eredményei visszaigazolják, hogy jó irányba indultunk el a termékpaletta átalakítása során. Öt évvel ezelőtt a kisüzemi sörök még csupán 6,5 százalékát adták az állandó és az időszakos kínálatunknak, mára azonban ez az arány ennek hatszorosára növekedett. Az elmúlt évek adatai, tapasztalatai szerint volumenben ugyan már nem növekszik érdemben a sör termékkategória, azonban a fogyasztók jobban megválogatják, milyen típusú sörre szavaznak: tudatosabban, mégis bátrabban vásárolnak a különböző fajtákon belül” - mondta Maczelka Márk, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
Hozzátette: az áruházlánc a sörpaletta terén is nyitott az innovatív megoldásokra, szállító partnereikkel szorosan együttműködve alakítják választékuk összetételét annak érdekében, hogy a vásárlóik számára mindig tartogassanak izgalmas, felfedezésre váró élményt.
„A magyar vállalkozások és minőségi hazai termékek iránt elkötelezett üzletláncunk számára a Belvárosi Sörfesztivál remek alkalom arra, hogy az igényes sörfogyasztók figyelmét felhívjuk az áruházainkban egész évben kapható kézműves termékekre, a kiváló hazai kisüzemi sörfőzdék különleges tételeire. A Sparban mindenki talál az ízlésének megfelelő sört, legyen az nagyüzemi, vagy akár egyedi szériás, kisüzemi termék” – emelte ki Maczelka Márk.
Az izgalmas tételek mellett pódiumbeszélgetésekkel is készül a Spar Magyarország a rendezvényre a sörszakma neves képviselőinek részvételével a fesztiválon, a Spar Sörház teraszán.

Új sztárok a piacon

„A legnagyobb magyar sörgyártók eladásaiban a prémium szegmens idén már elérte a teljes forgalom harmadát és a márkás középkategória is szépen teljesített a maga 60 százalékos részesedésével. Köszönhető ez annak, hogy az elmúlt évek termék- és technológia fejlesztései a nagyüzemi palettán is jelentősen kibővítették a választékot. A hagyományos, több évtizedes vagy akár évszázados tradícióval rendelkező alsó- és felsőerjesztésű sörmárkák mellett megerősödtek a feltörekvő, új sztárok is, az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes és alkoholszegény sörök, amelyekből a nyári szezonban már havonta 75 ezer hektoliter, azaz 15 millió doboz fogyott” – mondta Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo