Az Európai Unión kívüli, javarészt kínai online piacterek által alkalmazott gyakorlatokat már jó ideje figyelemmel kísérik az európai fogyasztóvédelmi hatóságok. Számos tagállami hatósági vizsgálat és eljárás támasztja alá azokat az aggályokat, miszerint a kínai óriás platformok sok esetben a legalapvetőbb fogyasztóvédelmi előírásoknak sem felelnek meg. Erőteljes, elsősorban közösségi média hirdetések formájában testet öltő marketing kampányaik és elsőre csábítónak tűnő áraik miatt számos fogyasztó keresi fel hazánkban is ezeket a piactereket, gyakran nem is sejtve, vagy figyelmen kívül hagyva azt a körülményt, hogy az oldalakon alkalmazott gyakorlatok sok esetben alkalmasak lehetnek a fogyasztók megtévesztésére.
A fogyasztóvédelmi jogszabályok végrehajtásáért felelős nemzeti hatóságok közötti együttműködésről szóló rendelet (CPC rendelet) alapján az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok legutóbb a Temu online piactér gyakorlatait vizsgálták összehangolt fellépés keretében és jutottak arra a következtetésre, hogy a Temu számos olyan gyakorlattal él, amely nem egyeztethető össze a fogyasztóvédelmi előírásokkal.
A lefolytatott vizsgálatok során megállapításra került többek között, hogy az oldal valótlan kedvezmények ígéretével hirdetett egyes termékeket, a vásárlókat nyomás alá helyezte olyan valótlan állításokkal, hogy egyes termékek csak korlátozott mennyiségben vagy meghatározott ideig érhetők el. Emellett a fogyasztókat megillető jogokról szóló tájékoztatás tartalma és megjelenítési formája is aggályos például a vásárlástól való elállás vagy a termék visszaküldésére vonatkozó feltételek tekintetében. A fogyasztóvédelmi hatóságok valótlan fogyasztói értékelésekkel is találkoztak, ahogyan a vásárlások során felugró, különböző elérhető kedvezményeket ígérő játékok (pl. szerencsekerék megpörgetése) feltételei is problémásak voltak.