Eddig nem látott jelenséget generált a járvány

Rekordot dönt az üzleti rendezvénypiacra épülő belföldi turizmus. A nyári, szabadságolási szezonban általában csend és nyugalom van – ám az eddigi íratlan, főként megszokáson alapuló szabályt felülírta az igény és a realitás. Már a szeptember-október is kezd betelni a szállodákban.

Miután hónapokig home office-ból dolgozott az emberek nagy része, az irodai visszatéréssel az üzleti rendezvények is megjelentek, méghozzá tömeges számban. Valószínűleg a cégek a nagy korlátozások közepette nem feladtak, csak átütemeztek, és most aki csak tudja, megtartja a csúsztatott eseményeit.

Nagyon sok lekérés érkezik a nyárra is és szeptemberre-októberre is. Az általános tapasztalat eddig az volt, hogy a szabadságolási időszakra alig jön néhány lekérés, idén viszont a nyár is nagyon intenzív, sok ajánlatot adunk ki – számolt be az öt hazai szálloda üzemeltetéséért felelős Eventrend Hotels értékesítési és marketing igazgatója.

Pázmándy Szilvia hozzátette: a cégekben nagy igény mutatkozik a személyes találkozókra (tréning, csapatépítés), a pandémia után fontos a csapatot, a kollégákat újra együtt, egy helyen tudni, ahol a tudásmegosztás mellett fontosak a laza, szabadabb programok. Számokra fordítva: az eddigi évekhez képest idén nyáron átlagosan 20 százalékkal több ajánlatkérés érkezett be az 5 szállodánkra. A negyedik hullámtól való félelem mérsékelhetően érezhető, egyelőre inkább arra koncentrálnak az ügyfelek, hogy még szeptemberig megvalósuljanak a rendezvényeik. Vagyis a főként privát események időszakában a nagyszámú üzleti megrendeléseknek is eleget kell tenni, ami egészen új jelenség a piacon.

A megnövekedett igény végre több munkát és egyben kimozdulást jelent a másfél éves hullámzásból, ám a korábbi, szükségszerű elbocsátások miatt jellemzően kevesebb dolgozó fogható/hívható be, ez pedig nagyobb kihívás elé állítja a szolgáltatókat. A kulcs az azonnali alkalmazkodás képessége, amelyhez nagyfokú rugalmasság és profi szervezőkészség szükséges.

Az idén nyáron először tetten érhető változás a meglepő erején túl egyértelműen alátámasztja, hogy az online kapcsolattartás roppant praktikus – de csak rövidtávon; nem tudja pótolni a személyes találkozás fontosságát és az ezzel együtt járó hatékonyság egészét.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo