Eddig nem látott jelenséget generált a járvány

Rekordot dönt az üzleti rendezvénypiacra épülő belföldi turizmus. A nyári, szabadságolási szezonban általában csend és nyugalom van – ám az eddigi íratlan, főként megszokáson alapuló szabályt felülírta az igény és a realitás. Már a szeptember-október is kezd betelni a szállodákban.

Miután hónapokig home office-ból dolgozott az emberek nagy része, az irodai visszatéréssel az üzleti rendezvények is megjelentek, méghozzá tömeges számban. Valószínűleg a cégek a nagy korlátozások közepette nem feladtak, csak átütemeztek, és most aki csak tudja, megtartja a csúsztatott eseményeit.

Nagyon sok lekérés érkezik a nyárra is és szeptemberre-októberre is. Az általános tapasztalat eddig az volt, hogy a szabadságolási időszakra alig jön néhány lekérés, idén viszont a nyár is nagyon intenzív, sok ajánlatot adunk ki – számolt be az öt hazai szálloda üzemeltetéséért felelős Eventrend Hotels értékesítési és marketing igazgatója.

Pázmándy Szilvia hozzátette: a cégekben nagy igény mutatkozik a személyes találkozókra (tréning, csapatépítés), a pandémia után fontos a csapatot, a kollégákat újra együtt, egy helyen tudni, ahol a tudásmegosztás mellett fontosak a laza, szabadabb programok. Számokra fordítva: az eddigi évekhez képest idén nyáron átlagosan 20 százalékkal több ajánlatkérés érkezett be az 5 szállodánkra. A negyedik hullámtól való félelem mérsékelhetően érezhető, egyelőre inkább arra koncentrálnak az ügyfelek, hogy még szeptemberig megvalósuljanak a rendezvényeik. Vagyis a főként privát események időszakában a nagyszámú üzleti megrendeléseknek is eleget kell tenni, ami egészen új jelenség a piacon.

A megnövekedett igény végre több munkát és egyben kimozdulást jelent a másfél éves hullámzásból, ám a korábbi, szükségszerű elbocsátások miatt jellemzően kevesebb dolgozó fogható/hívható be, ez pedig nagyobb kihívás elé állítja a szolgáltatókat. A kulcs az azonnali alkalmazkodás képessége, amelyhez nagyfokú rugalmasság és profi szervezőkészség szükséges.

Az idén nyáron először tetten érhető változás a meglepő erején túl egyértelműen alátámasztja, hogy az online kapcsolattartás roppant praktikus – de csak rövidtávon; nem tudja pótolni a személyes találkozás fontosságát és az ezzel együtt járó hatékonyság egészét.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo