Csak a meglévő ügyfelek érdeklik a cégeket?

Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kkv-k mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből. A felmérésből ugyanakkor látszik az is, hogy a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevőállománya, ezért 74 százalékuk tenni akar valamit annak érdekében, hogy új ügyfeleket szerezzen. A legnépszerűbb elképzelések az üzletszerzésre a kollaboráció, a weboldal fejlesztés és a személyes ajánlás.

Nemcsak az üzletszerzés, de a meglévő ügyfélkör megtartása is legnehezebb feladatok közé tartozik egy cég életében. Az ügyfelek számára ugyanis sokszor elég csupán egyetlen negatív élmény ahhoz, hogy búcsút intsenek addigi szeretett márkájuknak. Ezt a gyakorlatot segíti elő a piaci trendek gyakori változása, a gyors kínálatbővülés, valamint a technológiai innovációk is.

„A K&H kkv bizalmi index adatai alapján látszik, hogy a hazai kkv-k óvatosak és inkább a meglévő ügyfeleik megtartására koncentrálnak, mintsem arra, hogy újakat szerezzenek. Amíg az előbbi tízből négy cégnek lényeges, utóbbit mindössze 7 százalékuk tartja fontosabbnak. Szektor, földrajzi helyzet és cégméret szerint sincsenek jelentős eltérések a vevőkör megtartására és az üzletszerzésre irányuló törekvésekben, a válaszadók fele egyformán fontosnak tartja mindkét tevékenységet. A jelenlegi, turbulens gazdasági környezetben azonban a biztonságosabbnak tartott utat választják” – magyarázta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva összességében mintegy 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevői köre. Szektor szerint leginkább az ipari és mezőgazdasági cégekre volt jellemző, hogy ügyfeleket veszítettek, a kereskedelmi és szolgáltatói területen működő kkv-k esetében nem volt jelentős változás.

A vevői kör további amortizációjának elkerülése érdekében a hazai kkv-k mintegy háromnegyede tervez tenni valamit, amivel növelheti ügyfélbázisát. Legtöbben a kollaborációban bíznak, a válaszadók több mint 30 százaléka reméli ettől a növekedést. A megkérdezettek 23 százaléka weboldal létrehozásában vagy a meglévő platform fejlesztésében látja a siker kulcsát. Online és offline hirdetéseket vagy közösségi média felületeket 20-20 százalékuk tervez használni.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo