Kezdjük az alapoknál.
Mi egyáltalán az, hogy cél? Miért fontos ez egy cégben?
Cél – Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot, vagy elért hely.
Tehát akkor a cél egy olyan állapot, amibe kerülni akarunk, ahol jó lenne lenni. Ez mindössze annyit jelent, hogy ha célokat akarunk leírni, akkor azokat már úgy kell megfogalmazni, mintha meglennének már. Hiszen nem az a cél, hogy akarok 1 milliárd Ft bevételt, hanem az, hogy van 1 milliárd Ft bevételem.
Tehát a célokat mindig úgy fogalmazzuk meg, mintha már meglennének.
Amiért fontos a cégben a célok kitûzése, annak nagyon egyszerû a magyarázata. Ha kitûzöl célokat, akkor nagyon egyszerû rajta tartani a figyelmedet, mint vezetõ. Akár minden reggel látod, vagy minden meetingen elmondjátok, de könnyû célon tartani a figyelmet, illetve az embereket is. Ha viszont nincs leírva, akkor nagyon nehéz dolgod van, mert akármikor le tudsz térni a célhoz vezetõ útról. Mivel te se tudod, hogy pontosan hova tartasz, így ez abszolút érthetõ.
Lehet, hogy fejben megvan, hogy 1 milliárd Ft bevételt szeretnél, de nincs leírva, nem látod, nincs elmondva és így ez simán elveszhet.
Pontosan hogyan tûzzük ki a célokat?
Igazából ez nagyon egyszerû. Van akár egy tollad-papírod, vagy van egy word
Próbáld teljesen ideálisra írni. És közben TILOS azon gondolkozni, hogy az hogyan fog megvalósulni. Egyszerûen azt kell leírni, ami az ideális.
Közben egyébként nem rossz, ha valamilyen ”külsõ” területen vagy, nem pedig abban az irodában, ahol folyton dolgozol. Ott bejöhet rengeteg olyan tényezõ, ami miatt nem tudsz ennek maximális figyelmet szentelni.
Olvasd tovább: https://www.dma.hu/celok-kituzese-egy-cegben