Business mentoring, a komplex üzletfejlesztés

A hazai üzleti élet speciális szereplője a Mentors & Partners Group, akik egy új üzletfejlesztési metodikát honosítottak meg Magyarországon és váltak ezzel a hazai piac vezető üzletfejesztőjévé. A cég alapítója és vezetője Palencsár Miklós, aki 19 éve business mentor.

A business mentoring lényege

A klasszikus, projekt alapú, adott kihívásra koncentráló tanácsadás és a szintén hagyományosnak mondható business coaching pozitív előnyeinek egyesítésével működő üzletfejlesztési programokat elsősorban a fejlődni kívánó hazai cégek alkalmazták. Mára azonban egyre népszerűbb ez a metodika a multinacionális cégek körében is. A business mentoring komplex megoldást nyújt egy adott üzleti kihívásra.

Nem csak tanácsot ad, hanem közvetlen támogatást nyújt a végrehajtási fázisban is, így az eredményesség is egyértelműen nyomon követhető a megbízók számára. A business mentoring program alapvető sajátossága, hogy az adott vállalkozást stratégiai szinten ismeri meg, utána azonosítja be a konkrét üzletfejlesztési kihívást. Minden esetben az „emberre koncentrál”. A döntéseket emberek hozzák meg, így egy aktuális fejlesztéshez a legfontosabb lépés az érintett kollégák döntéshozatali mechanizmusának, ezáltal motivációjának, gondolatainak megismerése. A kollégák csapatszintű értékelése egyértelműen definiálja a business mentorok számára az üzletfejlesztési feladatokat, a jelenlegi akadályokat és a fejlődési pontokat. Ebben a szakmában is fontos a konkrét tapasztalat és a sikeres projektek megléte, de a professzionális business mentoring program minden esetben egyedi, hiszen tökéletesen igazodik a programban résztvevő emberek egyedi döntéshozatali mechanizmusához.

A szükséges háttér

Ahhoz, hogy komplex business mentoringról beszélhessünk, a mentor cégnek rendelkeznie kell az üzletfejlesztés valamennyi területének speciális tudásával. Minimum elvárás, hogy a szakmai háttér biztosítsa az üzleti stratégia felépítését, termékkoncepciók előállítását, menedzsment fejlesztést, szervezetfejlesztést, értékesítés fejlesztést, brandépítést, kommunikációs stratégia felépítését, operatív kommunikációs munkákat, csapatépítési programokat, képzési programokat és természetesen a döntéshozatali mechanizmus definiálásához szükséges személyiség- és viselkedés beazonosító rendszerek alkalmazását. Az alaptudáson túlmenően a hazai cégek körében egyre inkább elvárás a nemzetközi expanziós tapasztalat és a nemzetközi hálózat megléte, az expanziós lokáció szempontjából pedig „native” szakértő kollégák alkalmazása.

Palencsár Miklós

Mentors & Partners

Ennek a műfajnak jelenleg egyetlen képviselője van Magyarországon: a szakmai csapatát 19 éve építő, több száz üzletfejlesztési programot sikeresen levezénylő Mentors & Partners Group, mely Palencsár Miklós vezetésével 3B néven vált ismertté a hazai piacon. Fejlesztéseik között megtalálhatók start-up vállalkozások – tervezési fázisban, illetve EXIT közelében lévők – , nemzetközi elképzelésekkel vagy jelentős növekedési tervekkel rendelkező KKV-k, multinacionális cégek hazai leányvállalatai és nemzetközi cégek központjai. A cég a profitnövelés mellett jelentős mértékben koncentrál arra, hogy a fejlesztésben résztvevő cégek szervezeteinek tagjai sikeresebbek, elégedettebbek legyenek, ezzel teremti meg a hosszútávú eredményességet.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo