Bővülést vár az informatikai piacon az Invitel

Az informatikai szolgáltatások értéke éves szinten mintegy 6 százalékkal nő a következő 6-7 évben a magyar piacon az előrejelzések szerint, miközben a rendszerintegrációs tevékenység még gyorsabban bővül - mondta Czibulya László, a távközlési és informatikai szolgáltatásokat nyújtó Invitel üzleti megoldások szakértője InnoMax Klubban, ahol több innovatív megoldást mutattak be.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar piacon Czibulya László szerint az informatikai, illetve adatközponti szolgáltatást igénybe vevő cégek aránya mindössze 11 százalék, miközben a "bérelj szervert, szoftvert és infrastruktúrát" metódus Angliában vagy az Egyesült Államokban már jól működik: ezekben az országokban a vállalatok 50-60 százaléka vesz igénybe informatikai, illetve adatközponti szolgáltatást.

InnoMax Klub
Az Invitel távközlési vállalat által működtetett InnoMax Klubban hétfőn több magyar, interneten és az infokommunikáción alapuló innovatív megoldást mutattak be. A DataLogic Kft. virtuális irodája felhőalapon (cloud computing) működik: elősegíti az atipikus munkavégzést, s a folyamatszervezéstől, a kommunikáción keresztül a kontrollingon át támogatja a vállalat működését.

A szakember úgy vélte, ha egy cég jól akar működni, versenyben akar maradni, akkor jól működő informatikai rendszerre van szüksége. Nem kell megértenie, mi van mögötte, hogyan működik, a lényeg az, hogy minél egyszerűbben és jól tudja használni. Úgy vélte, az Invitel dolga az, hogy a bonyolult megoldásokat egy szolgáltatásként adja el, s a rendszer stabilan, olcsón, világszínvonalon működjön.

Oláh Sándor, a virtuális irodai szolgáltatás nyújtó DataLogic Kft. ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy azon áll vagy bukik az üzlet, hogy a cégek vezetőinek mi az érdeke: menjen előre a vállalat, vagy még két hónap múlva is legyen állásuk. Ha csak ez utóbbi lebeg a szemük előtt, akkor nem veszik meg az új megoldást. A válság Oláh Sándor elmondása alapján jót tett az ágazatnak, mert a vállalatoknak a túlélés érdekében hatékonyságot kell növelni, költséget kell csökkenti, ami rákényszeríti őket azokra a döntésekre, amelyeket korábban halogattak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo