A magyar piacon Czibulya László szerint az informatikai, illetve adatközponti szolgáltatást igénybe vevő cégek aránya mindössze 11 százalék, miközben a "bérelj szervert, szoftvert és infrastruktúrát" metódus Angliában vagy az Egyesült Államokban már jól működik: ezekben az országokban a vállalatok 50-60 százaléka vesz igénybe informatikai, illetve adatközponti szolgáltatást.
A szakember úgy vélte, ha egy cég jól akar működni, versenyben akar maradni, akkor jól működő informatikai rendszerre van szüksége. Nem kell megértenie, mi van mögötte, hogyan működik, a lényeg az, hogy minél egyszerűbben és jól tudja használni. Úgy vélte, az Invitel dolga az, hogy a bonyolult megoldásokat egy szolgáltatásként adja el, s a rendszer stabilan, olcsón, világszínvonalon működjön.
Oláh Sándor, a virtuális irodai szolgáltatás nyújtó DataLogic Kft. ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy azon áll vagy bukik az üzlet, hogy a cégek vezetőinek mi az érdeke: menjen előre a vállalat, vagy még két hónap múlva is legyen állásuk. Ha csak ez utóbbi lebeg a szemük előtt, akkor nem veszik meg az új megoldást. A válság Oláh Sándor elmondása alapján jót tett az ágazatnak, mert a vállalatoknak a túlélés érdekében hatékonyságot kell növelni, költséget kell csökkenti, ami rákényszeríti őket azokra a döntésekre, amelyeket korábban halogattak.