Biztonságra tartalékol a magyar

A hazai befektető leginkább általános tartalék miatt, évente több alkalommal és 1–3 éves időtávon növeli megtakarítását. Legígéretesebbnek jelenleg az amerikai részvénypiacokat és a gyógyszerbefektetéseket vélik – derül ki a K&H Alapkezelő országos felméréséből.

Kép: SXC

„A tavaly év végén végzett befektetői felmérésünk  alapján azt mondhatjuk, hogy a megtakarítók az arany középutat választják – már ami az időtávot illeti. Ez azt jelenti, hogy bár rövid, közép- és hosszú távra is terveznek megtakarítást, az 1–3 éves időtáv messze a legnépszerűbb. A megkérdezett befektetők több mint fele (52,6%) ilyen időre tervezi megtakarítását, míg közel minden harmadik befektetőnek van 4–5 éves távra, illetve több mint 5 éves távra megtakarítása. Ez azért szerencsés, mert az adókedvezmények is 3–5 éves távtól nyújtanak leginkább lehetőséget a hozam növelésére” – tájékoztatott Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.

Mire gyűjtünk?

Egyértelműen a biztonsági tartalék a legfontosabb megtakarítási cél, négyből három hazai befektető erre gyűjti pénzét. Látványosan kevesebben szánják nyugdíjra jelenlegi megtakarításukat (38%), míg szorosan harmadik helyen a gyermekek jövője áll, amelyre nagyjából minden harmadik megtakarító tesz félre.

Ez mozgatja idén a befektetőket
Alapvetően optimista év elé nézünk idén, emelkedő kamatkörnyezetre és gyorsuló gazdasági növekedésre lehet számítani. A meglepetések elkerülése végett azonban érdemes képben lenni azokkal az eseményekkel, amelyek év közben leginkább meghatározhatják a piacokat, a K&H Alapkezelő ezért összegyűjtötte ezeket.
Milyen gyakran tartalékolunk?

A rendszeres megtakarításban van még hova fejlődni, hiszen csupán minden ötödik hazai befektető tesz félre minden hónapban. Ha ehhez hozzávesszük azokat is, akik évente több alkalommal gyarapítják tartalékukat, akkor már jobb a helyzet, azonban fontos látni, hogy az akár kis összegű, de rendszeres megtakarítás több év alatt már szép összeget eredményez.

Befektetési top 10

A megkérdezett befektetők elsősorban a legfejlettebb régiók – így az USA, Németország és az eurózóna – gazdasági növekedéséből kívánnak profitálni, míg az iparágak között egyértelműen a gyógyszer-, illetve autóipart és az IT szektort tartják ígéretesnek. „A tavaly 20 százalék felett teljesítő hazai részvénypiac, a több mint 10 százalékot nyújtó feltörekvő régió és a közel 5 százalékot teljesítő fejlett tőzsdék a világgazdaság gyorsuló bővülése mellett idén is jó kilátással bírnak, igaz, az arányokban komoly változásokra számítunk, és elsősorban a fejlett piacokra érdemes koncentrálni” – javasolja Zobor Zsuzsanna.

2017: Brexiten innen, Trumpon túl
A jövő év igazán izgalmas lesz a befektetők számára, mivel az alacsony kamatkörnyezetben egyre nagyobb inflációs nyomással kell számolni. Aki hozamot akar elérni, annak kétszer meg kell majd néznie, milyen piacra fektet be, de nem kevésbé lesz fontos a megtakarítási forma sem, hiszen az adókedvezmények és adójóváírások egyre meghatározóbbak.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo