Berágott az EU: kár keresni az energiacímkét a porszívókon

Ne keresse a porszívók energiahatékonysági címkéjét, az Európai Bíróság döntése szerint ugyanis eddig félrevezethették a fogyasztókat egyes porszívó gyártók. Ezért hatályon kívül helyezték az energiacímkék alkalmazását.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Unió Bírósága nemrégiben hatályon kívül helyezte a porszívók energiacímkéinek alkalmazását elrendelő döntést, mivel azok félrevezethették a vásárlókat. Ezentúl tehát már nem lesz kötelező az EU-ban energiacímkét készíteni a gyártóknak pórszívóikhoz. A gyártóknak 2014 óta volt kötelező előírás, hogy energiacímkével lássák el készülékeiket, így segítve a vásárlókat, hogy könnyebben eligazodjanak a hatalmas porszívókínálatban.

Az előírást hatályon kívül helyező döntést az Európai Bíróság annak hatására hozta, hogy az egyik porszívógyártó cég megtámadta az energiacímkékre vonatkozó előírást, mivel szerintük azok félrevezetik a vásárlókat és hibás képet mutatnak például a porszívók hatékonyságáról, energiafelhasználásáról. A cég véleménye szerint a címkéken feltüntetendő adatok megállapításához előírt mérési gyakorlatok nem voltak kellően életszerűek.

Kép: Pixabay

Arra hívták fel az EU figyelmét, hogy például üres porzsákkal, illetve portartállyal mértek, mérhettek egyes gyártók, ami által a címkére kerülő adatok félrevezetőek, hiszen a porszívót otthon ritkán használják teljesen üres porzsákkal, és egy félig teli vagy teli porzsák jelentősen megváltoztathatja például a porszívó hatékonyságát, energiafelhasználását.

Az EU hatályon kívül helyező döntése után, várhatóan egyes gyártók azonnal leállnak a címke alkalmazásával, míg lesznek olyan gyártók is, ahol egyelőre fennmaradnak a címkék, csak a későbbi, új modellekhez nem készülnek majd el ezek a címkék.

Wagner Gábor, a porszívókat forgalmazó Dunartis Kft. értékesítési vezetője ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy az energiacímke kötelezővé tételével egy időben bevezetett, majd 2017 szeptemberében szigorított szabályozások továbbra is életben maradnak. Tehát nem lehet olyan porszívót értékesíteni, ami az alábbi paramétereket nem teljesíti:

  • éves energiafogyasztás: kevesebb, mint 43 kWh / év;
  • maximális motorteljesítmény: 900 W;
  • minimum porfelszívás szőnyegen: 0,75 dpu;
  • minimum porfelszívás keménypadlón: 0,98 dpu;
  • maximális porkibocsátás: 1,00% ;
  • maximális zajszint: 80 dB (A);
  • a szívócső tartóssága: min. 40.000 lendítés;
  • minimális üzemi élettartam: min. 500 óra.
Nem kell tehát attól tartanunk, hogy a porszívók visszatérnek a korábbi, több ezer wattos energiafogyasztási szintre, csak nekünk, vásárlóknak az energiacímke helyett más szempontok alapján kell majd összehasonlítanunk a porszívókat.
Mi történt pontosan a McDonald’s híres BIG MAC védjegyével?
Az elmúlt hetekben számos cikk jelent meg arról, hogy a McDonald’s elvesztette világhírű BIG MAC védjegyét. De mi is áll a felröppent hír mögött és valóban igaz, hogy ezután bárki szabadon használhatja a világ egyik legismertebb márkáját? A válasz a kérdésekre ennél jóval összetettebb, ezért a szellemi alkotások jogával foglalkozó Danubia Legal szakértője segít megérteni a döntés hátterét.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo