Belerokkannak a reklámtáblások az új különadóba

A helyi adókról szóló törvény módosításával 4-6 milliárd forinttal nőhet a reklámpiac adóterhe a reklámszövetség szerint. A szervezet szerint indokolatlan a módosítás és teljesíthetetlen az adó mértéke.

Kép: PP

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szerint a jogalkotó a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60 százalékos áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon. A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez 4-6 milliárd forint adóterhet róhat a piacra - állítja a szövetség. A szervezet felhívta a figyelmet, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot. Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után, teljesíthetetlen különadót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre - hangsúlyozták.

Az MRSZ szerint indokolatlan a reklámtörvény módosítása és a különadó bevezetése, ezért kérik a kormányzatot a tervezett jogszabályváltozások reklámpiacot érintő részeinek megfontolására.

A helyi adók 2017-es további változásairól itt olvashat bővebben!

A benyújtott tervezet szerint 2018. január elsejétől adóköteles lenne az önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett, a településkép védelméről szóló törvény szerinti reklámhordozó (például óriásplakát), és annak tulajdonosa fizetné meg az adót. A kivetés joga az önkormányzaté, ha kiszab ilyen adót, akkor a mértékről is a település dönt, amelynek összege legfeljebb 12 ezer forint lehet négyzetméterenként. (Számos önkormányzat vet ki helyi adókat: itt olvashat arról, hogy mit tehet, ha jogtalannak érzi!)

A javaslat a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvényt is módosítaná. Kiterjeszti a jogellenesen nyújtott kedvezmények nyújtásának tilalmát azokra is, akik ezt nyújtják a reklámközvetítő felé. Emellett a javaslat megemeli a kiszabható bírság mértékét, valamint tájékoztatási kötelezettséget ír elő az állami adóhatóság számára, hogy amennyiben tiltott kedvezmény nyújtására vonatkozó információ a tudomására jut, köteles jelzéssel élni a bírság kiszabására jogosult hatóság felé.

Reklámadó: ezt kell tennie, hogy nyugodt legyen
Reklámadó témában arról kevés szó esett eddig, hogy milyen lépéseket érdemes megtennünk annak érdekében, hogy a reklámadó kötelezettségünket feltárjuk, egy belső audit esetén milyen bizonylatokból, nyilvántartásokból építkezhetünk. A Mazars segítségével megmutatjuk, hogy mit kell tenni azért, hogy kellő biztossággal hátradőlhessünk, mert meggyőződtünk arról, hogy reklámadó szempontból minden kötelezettségünknek eleget tettünk.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo