Ez a szám nem véletlen. Az elmúlt két szezonban a sorozat 3,2 (2023/24) illetve 3,8 milliárd eurót termelt. A növekedés mögött a folyamatosan emelkedő közvetítési és szponzori díjak állnak. Az UEFA jelentése szerint a bevételek 81%-a a média- és közvetítési jogokból érkezik, további 16% a kereskedelmi jogokból, míg a jegybevétel és kisebb tételek alig számottevő részt képviselnek.
A több mint 5 milliárdos büdzsé legnagyobb szelete a klubokhoz kerül: a BL résztvevői között 2,5 milliárd eurót osztanak szét. Az Európa Liga csapatai 583 milliót, a Konferencia Liga klubjai 295 milliót, a női sorozatok pedig összesen 70 milliót kapnak. Mindezek mellett az UEFA mintegy 1,4 milliárd eurós profitot realizál a BL-ből, amelyből végül 371 millió eurós működési nyereséget vár, amit szolidaritási kifizetések formájában oszt újra a futballban.
Befektetői szemmel nézve ugyanakkor fontos tudni, hogy az UEFA nem részvénytársaság, így közvetlenül nem lehet részesedni ebből a nyereségből. Ami azonban releváns, hogy kik azok a vállalatok, amelyek szponzorként kötődnek a Bajnokok Ligájához, hiszen ezek már tőzsdén jegyzett cégek, így közvetetten profitálhat belőlük a befektető.
A jelenlegi szponzori lista erős neveket tartalmaz: Heineken, Lay’s és PepsiCo, Sony és Playstation, FedEx, Just Eat Takeaway.com, Mastercard, Qatar Airways, Bet365 és Crypto.com. Az összegek nem mindig nyilvánosak, de iparági becslések szerint csak a 2024/25-ös szezonban 665 millió eurót szedett be az UEFA szponzori díjakból. Egyes szerződések kiszivárogtak: a Heineken szezononként 65 millió eurót, a Playstation 55 milliót, a Mastercard pedig 52 milliót fizet.
Az, hogy ezek a márkák a BL-hez kötődnek, nem véletlen: a futballóriás népszerűsége közvetlenül erősíti a szponzorok piaci pozícióját. Ugyanakkor az elemzők szerint nehéz mérhetően kimutatni, hogy a BL-szereplés önmagában mennyivel javítja egy cég pénzügyi teljesítményét. Sokkal inkább a globális gazdasági folyamatok, a piaci trendek és az adott szektor kilátásai mozgatják a részvényárfolyamokat.
„A Bajnokok Ligája egy olyan brand, amelyhez mindenki igyekszik kapcsolódni – de a befektetőknek nem szabad elfelejteniük, hogy a piaci ciklusok, az innovációs hullámok vagy a makrogazdasági környezet sokkal nagyobb súllyal esnek latba” – hangsúlyozza Adam Austera, az Ozios elemzője.