Az utazásszervezőknél is véget ért végre a válság

Újra elérte, sőt meghaladta az utazásszervező vállalkozások összesített nettó árbevétele a válság előtti 2008 évi szintet – derül ki az OPTEN cégadatbázisából. A 2008-as év 216 milliárd forintos forgalma után a szektor 2009-ben drámai árbevétel csökkenést volt kénytelen elkönyvelni, ahonnan évről-évre elért növekedéssel, csak a tavalyi évben sikerült újra meghaladnia a válság előtti szintet.

Kép:Fotolia

„Nehéz éveken van túl az utazásszervezési szektor Magyarországon” – mondja Pertics Richárd, az OPTEN céginformációs igazgatója. Az utazási irodák összárbevétele 2009-ben 175 milliárd forinttal érte el a mélypontot, ami 19,2%-os csökkenést jelent az azt megelőző évhez képest. 2010-től bár az összárbevétel lassú növekedésnek indult, de csak 2015-ben sikerült meghaladnia a 224 milliárd forintot.

Az ezzel a tevékenységgel foglalkozó cégek száma 2008-ban 1290 darab volt, amely a válság éveiben enyhén emelkedett, majd 2015-ben 1277 darabra csökkent. A szóban forgó időszakban (2008-2015) a kérdéses vállalkozások 70–80 százaléka számolt be pénzügyi teljesítményéről, így az elemzés megfelelő képet ad az érintett cégek szerepléséről.

A piac lassú tisztulását jelzi, hogy az egy cégre eső átlagos árbevétel 2008-ban 168 millió forintról 2015-re 176 millió forintra emelkedett. Szinten optimizmusra adhat okot, hogy ha a veszteséget termelő cégek arányát vizsgáljuk az összes szereplőre vetítve. 2012-ben a veszteséges cégek aránya a szektoron belül meghaladta a 29%-ot, ami 2013-ban 27,8%-ra, 2014-ben 25,5%-ra, míg 2015-ben 23,7%-ra csökkent.

6 dolog, amit érdemes tudni az utazási szerződésről
Legtöbben a nyári szabadság alatt vesznek részt szervezett utazásokon, amelyek kapcsán utazási szerződést kötnek. Az utazási szerződés a szerződés egyik sajátos típusa, melyet egyik oldalon az utazásszervező/utazásközvetítő, a másik oldalon az utasok kötnek. Melyek az utazási szerződés jellemző vonásai, mit érdemes tudni az ilyen szerződésekről?

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo