Az újranyitással elkezdik szórni a pénzt a magyarok - hogyan készülhetnek fel rá a cégek?

A koronavírus-járvány harmadik hullámában a vendéglátóipar mellett a szolgáltatóipar is elesett, az embereknek így a kiránduláson kívül nem igazán maradt más lehetőségük a szabadidős tevékenységre. A magyaroknak hónapok óta nincs hol elkölteniük a pénzüket, a járvány végén mindenki egyszerre akarja majd bepótolni a kimaradt élményeket, és költekezni kezdenek majd. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A koronavírus terjedésének visszaszorítása érdekében bevezetett legfrissebb szigorító intézkedések értelmében az eddig is zárva tartó éttermek, kávézók, fürdők, mozik és szórakozóhelyek mellett már a fodrászoknak, a kozmetikusoknak és a teljes szolgáltatóiparnak le kellett húznia átmenetileg a rolót. Jelenleg a tavaszi sétán kívül a megszokott szórakozási lehetőségek kiestek a pakliból, ezáltal jóval több pénz marad az emberek zsebében.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció üzleti kommunikációs szakértője arról beszélt, hogy már most látni az előjeleit annak, hogy költekezési láz jön az újranyitással.

„Egyre több adatot láthatunk arra vonatkozóan, hogy soha nem volt még ilyen sok megtakarításuk a magyaroknak. Ez értelemszerű is, hiszen be vannak zárva azok a helyek, ahol általában elköltik a pénzüket. A korlátozások feloldásával és a nyár közeledtével várhatóan az emberek többsége be akarja pótolni az elmúlt hónapokat és újból át szeretné élni azokat az élményeket, amikben nem lehetett része tavaly november óta. A pénzt pedig most senki nem fogja sajnálni a kikapcsolódásra” – magyarázta a szakértő.

Ha három hónapig nem hallanak rólad, elfelejtenek téged

A nehéz helyzetbe került vendéglátó- és szolgáltatóiparban természetesen már mindenki tűkön ülve várja, hogy visszatérjen az élet a normális kerékvágásba. Nagy Lehel szerint viszont a cégeknek most kell elkezdeniük kommunikálni, hogy nyitva lesznek, mert az emberek azokon a helyeken fogják elkölteni a többletpénzüket, amelyekről tudják, hogy nem zártak be végleg.

A Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese példaként említette, hogy az offline marketing nagyon kreatív módját választotta néhány fővárosi étterem, ahol manökenbabát, plüssmacit látni a székeken, az asztalok meg vannak terítve, a lámpák pedig égnek. Akik elsétálnak mellettük, vágyakoznak arra, hogy beülhessenek, és a járvány végén vélhetően sokan vissza is térnek ezekre a helyekre.

„Mivel az emberek a lezárások miatt többet ülnek otthon, több időt is töltenek a közösségi oldalakon. Érdemes esetleg egy nyereményjátékot csinálni a Facebookon, amivel fenn tudjuk tartani a követők érdeklődését. Ha rendelkezésre áll adatbázis, fontos heti rendszerességgel hírlevelet is küldeni, ezzel is megmaradunk az emberek fejében. Íratlan szabály ugyanis, hogy ha három hónapon át nem hallanak rólad, akkor elfelejtenek téged, és ez a járvány alatt duplán is igaz” – fogalmazott.

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani

Nagy Lehel arról is szót ejtett, hogy a vonatra is akkor jó felszállni, amikor lassan halad, mert amikor eléri a 100 km/h-s sebességet, akkor már jóval nehezebb. Kiemelte, hogy a 2008–2009-es válságnak egy nagyon komoly tanulsága volt: a marketingköltség az, amit soha, semmilyen körülmények között nem szabad levágni. Ha az emberek fejéből kiesünk, akkor a megtakarított pénzüket nem nálunk fogják elkölteni.

„Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Mindenki egyszerre fog nyitni a harmadik hullám végén, és nincs rá garancia, hogy az emberek minket választanak. Készíthetünk esetleg egy figyelemfelkeltő videót, ami megmozgatja a fantáziájukat, de egy-egy médiaszereplés is rengeteget tud segíteni, hiszen milliók hallgatják a rádiókat, nézik a tévéket, olvassák az újságokat” – tette hozzá.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo