Minden évnek megvan a maga varázsszava, amelyet valaki bedob, s utána visszhangzik. 2014 egyik gyakran használt divatszava az angol startup. Általában az újonnan alapított, nagy növekedési potenciállal rendelkező induló vállalkozásokat jelenti, melyet többnyire termék vagy üzleti modell innováció jellemez. Ez lett az Év Szava az E-nyelv portál összesítése szerint, magyarítása pedig a Magyar Rádiótól származik.
Az év szava: nekirugaszkodó vállalkozás (startup).
Nem az ágazat, nem is a vállalkozás típusa, még csak nem is a cég életkora a leglényegesebb különbség a startup és a hagyományos cég között. A startup annak az ígéretével kecsegtet, hogy amint elindul, hatalmas növekedést ér el vagy technológiai paradigmaváltás révén, vagy azért, mert olyan igényre, új trendre tapint rá, amit még nem szolgál ki senki. Többen, többféleképpen határozzák meg a startup fogalmát, abban azonban minden definíció azonos, hogy a startup a gyors növekedési képességű vállalkozás.
Az innovatív kisvállalkozások számára az EU külön pénzeket is elkülönít!
Az év netszava: app (mobilapplikáció). Továbbá: tapipad (touchpad).
Az év (lejáratott) divatszava: fapados kölcsön. Továbbá: megélhetési (bűnöző, politikus, gyerekvállalás), kézműves… (bor, pálinka, lángos).
Az év szómagyarítása: érintőkártya (paypass).