Az érzelmi függés és az ügyfelek hűsége

Érzelmi függésről beszélünk, amikor egy vevő pszichológiailag elkötelezett. Támogatást, útmutatást, döntéseket vár egy szervezettől. Kialakításához tisztesség, megbízhatóság és empátia is kell.

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér, az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Kép: SXC

1. Érzelmi függés

Érzelmi függésről beszélünk, amikor egy vevő pszichológiailag elkötelezett. Támogatást, útmutatást, döntéseket vár egy szervezettől – hajlamos a szállító segítségére támaszkodni a döntéshozásban vagy a nehéz tennivalók végrehajtásában. Amikor a dolgok nem az elvárásainak megfelelően mennek, az érzelmileg függő egyén eltávolodik, és másik kapcsolatot keres, melyben megkapja az igényelt támogatást. Az érzelmi függés kialakításához hozzátartozik a tisztesség, a megbízhatóság, a szoros kapcsolat és az empátia.

A Ritz-Carlton szállodák széles körben elismertek azért, amiért olyan kiválóan képesek érzelmi kötődést kialakítani vendégeikben. Törekszenek arra, hogy megismerjék a vendéget, és megtudják, mit szeret, majd megpróbálják az elvárásain messze túllépve az érzelmi igényeit is kielégíteni. A megszokott országos napilap helyett például saját helyi lapját teszik a szobájába, vagy meglepetésként asztalt foglalnak számára kedvenc éttermében. Néha a legapróbb dolgok jelentik a legnagyobb különbséget.

A negatív tapasztalatok viszont káros hatással lehetnek a vevői hűségre, ha valaki felfokozott érzelmi állapotban van. Például leállt a rendszer, és hiába hívjuk a segélyvonalat, az informatikusok képtelenek a megfelelő műszaki szakembert kapcsolni, vagy az internetes virágküldő szolgálat elkeveri a rendelést, és az ügyfél édesanyja nem kapja meg az anyák napi ajándékot. Ezek ugyan teljesítménybeli problémák, de az érzelmi összetevő felnagyítja a hatásukat.

Hogyan alakítható ki az érzelmi függés?

  • Tájékozódjon, hogy vevői mit értékelnek igazán, és az elvárásaikon túllépve mutassa ki, hogy mennyire törődik velük.
  • Mutasson erős együttérzést és rokonszenvet, amikor vevője felizgatja magát valamilyen probléma miatt. Még ha azonnal nem is tud megoldást nyújtani, biztosítsa arról, hogy fontosnak tartja, és mindent megtesz személyes igényei kielégítése érdekében.
  • A megfelelő személyt helyezze a munkakörbe, aki képes személyes szintű kapcsolatot kialakítani a vevővel. Gondoskodjon arról, hogy alkalmazottja biztosítani tudja a kívánt támogatást, és dolgozza ki a megfelelő folyamatot a problémák rangsorolására. Érezze jól magát a vevő attól, hogy az Ön szervezetével dolgozik együtt.
Sorozatunk holnap folytatódik! Látogasson vissza hozzánk!

Zeisky Ákos Profiles International Hungary

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo