Az e-rollerek legfőbb előnyei és hátrányai

Vajon jót vagy rosszat tesznek az e-rollerek a városi közlekedéssel és az éghajlattal?

Csökkentik a forgalom mértékét és a környezetszennyezést az e-rollerek, vagy éppen ellenkezőleg? A közvélemény és a média gyakran figyelmen kívül hagyja a lényeget, amikor érvelési oldalt választ – hiszen a válasz nagyrészt a felhasználón múlik.

A városok támogató fellépése mellett a roller kényelmesebb, élvezetesebb és hatékonyabb módot kínál a rövid utazások megtételére. Az e-rollerek emellett  növelhetik a tömegközlekedés értékét és kihasználtságát is.

Annak vizsgálatához, hogy ez megvalósul-e a gyakorlatban, érdemes jobban megértenünk a tényezőket, amelyek segítségével kiaknázhatjuk az e-robogók előnyeit.

  1. Az elektromos motorok több mint háromszor hatékonyabbak, mint a belsőégésű motorok.
Egy e-robogó használata az tízszer akkora súlyú autókhoz képest az energia töredékét veszi igénybe. Egy tanulmány becslése szerint a mozgatáshoz szükséges energia alapján a rollerek mérföldenként több mint 1000 százalékkal hatékonyabbak, mint a belsőégésű járművek. Még ha az e-robogók akkumulátorait fosszilis tüzelőanyagokra épülő hálózatról táplálják is, az áramtermelés mérföldenkénti kibocsátása elhanyagolható.
  1. Az e-rollerek töltése és eloszlása meghatározhatja a károsanyag-kibocsátás mértékét.
Ha egyenként pakolják fel őket egy dízel teherautóra, akkor a rollerekkel járó károsanyag-kibocsátás jelentős lehet. Szerencsére a szállítás, a feltöltés és az elosztás hatékonyságának javítása a cégek anyagi érdeke. Ezért látunk innovációkat, hiszen olcsóbb és kevésbé káros az akkumulátor cseréje, mint minden alkalommal felvenni és feltölteni egy e-rollert.
  1. Fontos az e-rollerek használatának módja, és az, hogy mit pótolnak vagy egészítenek ki a mobilitási piacon.
Portland, Denver és San Francisco városaiban a kutatók azt találták, hogy az e-robogós utazások nagyjából 36 százalékban váltották fel a gyalogos közlekedést, 10 százalékban a kerékpározást, 10 százalékban a tömegközlekedést, és legalábbis 36 százalékban az autós utazást, beleértve a magángépkocsikat és a telekocsi-megosztást is.

A közelmúltban Santa Monicában, ahol először jelentek meg a közösségi, megosztott e-rollerek, 49 százalékban váltotta fel az autós utazásokat. Noha az adatok korlátozottak, úgy tűnik, hogy a robogók számos közlekedési módot felváltanak, és mobilitást biztosítanak az új utazásokhoz.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo