Az e-rollerek legfőbb előnyei és hátrányai

Vajon jót vagy rosszat tesznek az e-rollerek a városi közlekedéssel és az éghajlattal?

Csökkentik a forgalom mértékét és a környezetszennyezést az e-rollerek, vagy éppen ellenkezőleg? A közvélemény és a média gyakran figyelmen kívül hagyja a lényeget, amikor érvelési oldalt választ – hiszen a válasz nagyrészt a felhasználón múlik.

A városok támogató fellépése mellett a roller kényelmesebb, élvezetesebb és hatékonyabb módot kínál a rövid utazások megtételére. Az e-rollerek emellett  növelhetik a tömegközlekedés értékét és kihasználtságát is.

Annak vizsgálatához, hogy ez megvalósul-e a gyakorlatban, érdemes jobban megértenünk a tényezőket, amelyek segítségével kiaknázhatjuk az e-robogók előnyeit.

  1. Az elektromos motorok több mint háromszor hatékonyabbak, mint a belsőégésű motorok.
Egy e-robogó használata az tízszer akkora súlyú autókhoz képest az energia töredékét veszi igénybe. Egy tanulmány becslése szerint a mozgatáshoz szükséges energia alapján a rollerek mérföldenként több mint 1000 százalékkal hatékonyabbak, mint a belsőégésű járművek. Még ha az e-robogók akkumulátorait fosszilis tüzelőanyagokra épülő hálózatról táplálják is, az áramtermelés mérföldenkénti kibocsátása elhanyagolható.
  1. Az e-rollerek töltése és eloszlása meghatározhatja a károsanyag-kibocsátás mértékét.
Ha egyenként pakolják fel őket egy dízel teherautóra, akkor a rollerekkel járó károsanyag-kibocsátás jelentős lehet. Szerencsére a szállítás, a feltöltés és az elosztás hatékonyságának javítása a cégek anyagi érdeke. Ezért látunk innovációkat, hiszen olcsóbb és kevésbé káros az akkumulátor cseréje, mint minden alkalommal felvenni és feltölteni egy e-rollert.
  1. Fontos az e-rollerek használatának módja, és az, hogy mit pótolnak vagy egészítenek ki a mobilitási piacon.
Portland, Denver és San Francisco városaiban a kutatók azt találták, hogy az e-robogós utazások nagyjából 36 százalékban váltották fel a gyalogos közlekedést, 10 százalékban a kerékpározást, 10 százalékban a tömegközlekedést, és legalábbis 36 százalékban az autós utazást, beleértve a magángépkocsikat és a telekocsi-megosztást is.

A közelmúltban Santa Monicában, ahol először jelentek meg a közösségi, megosztott e-rollerek, 49 százalékban váltotta fel az autós utazásokat. Noha az adatok korlátozottak, úgy tűnik, hogy a robogók számos közlekedési módot felváltanak, és mobilitást biztosítanak az új utazásokhoz.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo