Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?

Közel 2 millió eurós tőkebefektetést kapott egy, az online kereskedők profitnövelését segítő magyar startup.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

660 millió forintos tőkeemelést hajtott végre a Conversific Zrt., egy a nemzetközi e-kereskedelemi analitikai piacon versenyző debreceni startup, amelynek egyedi megoldása mára 180 ország több mint 20 ezer webáruházának bevétel- és profit növelését támogatja automatikus elemzésekkel és testreszabott ajánlásokkal.

Olyan ingyenes e-kereskedelmi benchmark adatokkal is segíti a webshop tulajdonosokat, amivel más szereplők, köztük az analitikai piacon világelső Google Analytics sem. Mára a bevételek 90 százaléka külföldről, azon belül is az export bevételek 60 százaléka az angolszász országokból – USA, Anglia, Kanada, Ausztrália – érkezik. Az MFB csoporthoz tartozó Hiventurestől valamint a Bonitás Alapkezelő Zrt-től kapott befektetést további piacrész növelésre és innovációra kívánja fordítani a cég.

Az elmúlt években folyamatosan növekedett az online értékesítés forgalma itthon és globálisan egyaránt. Tavaly 625 milliárd forintos éves forgalmat bonyolítottak a hazai webáruházak, ami a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át jelenti. A GKI Digital adatai szerint az aktív online vásárló lakosság száma mára elérte a 3,35 millió főt hazánkban, az éves online forgalom – a koronavírus járványnak is köszönhetően – pedig 30 százalékkal lehet magasabb, mint a tavalyi évben. Ahogy a kereskedelem egyre nagyobb része tevődik át az online térbe egyre több olyan vállalkozás is létrejön, amelyik a webshopokat igyekszik helyzetbe hozni – analitikai megoldásokkal vagy értékesítéstámogató szoftverekkel.

A Conversific azzal az ötlettel indult 2017-ben, hogy nagyszámú mikro- és kisvállalkozást juttasson a legmodernebb elemzési eszközökhöz és számukra is hozzáférhetővé tegye a magasszintű, adatalapú döntéstámogatást. Erre a koncepcióra figyelt fel a Hiventures is 2018-ban, amikor először tőkét emelt a cégben, amelyből a vállalkozásnak sikerült havi előfizetéses árbevételét (MRR) a tízszeresére, a cég értékét pedig négyszeresére növelnie.

„Az e-kereskedelemet támogató, SaaS – havi előfizetéses rendszerű –üzleti szolgáltatások az egyik legyorsabban növekvő befektetési terület világszerte. A hatalmas, jól célozható és itthonról is elérhető B2B online piacon működő Conversific kiváló befektetési lehetőség volt számunkra is” - nyilatkozta Borbély András, a Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. befektetési igazgatója.

„A cég elkötelezettsége és racionális stratégiai tervezése alapozta meg, hogy a Magvető Befektetési programunk után a Növekedési Befektetési programunkból is biztosítsunk számukra tőkebefektetést” - tette hozzá Katona Bence, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo