Mi is pontosan az e-kereskedelem?
Kezdetnek az e-kereskedelem az elektronikus kereskedelem rövidítése. Ez a termékek vagy szolgáltatások interneten keresztüli vásárlásának és értékesítésének tevékenységére utal. Az internet segítségével az emberek gyakorlatilag mindent megvásárolhatnak és eladhatnak, például könyveket, elektronikai cikkeket, ruhákat, szoftvereket, bútorokat vagy építményeket mint fészer. Az e-kereskedelem platformot biztosít az emberek számára, hogy bármit és bármikor megvásárolhassanak vagy eladhassanak.
Az e-kereskedelem megjelenése előtt a kereskedelem uralkodó formája a hagyományos kereskedelem volt. A téglaüzlet olyan kiskereskedelmi üzletek, amelyek legalább egy fizikai telephellyel rendelkeznek. Az áruk vásárlása és eladása aktív és fizikai interakciót igényel a vevő és az eladó között. A tégla- és helybeni kereskedelem még mindig létezik, de gyorsan felváltja az e-kereskedelem. Evolúciós értelemben a legtöbb téglaüzlet átalakul e-kereskedelmi üzletté. Ezáltal szükségessé válik az online jelenlét kialakítása és az alapvető üzleti műveletek online történő áthelyezése.
Az e-kereskedelem robbanása
Nézzük meg azokat a statisztikákat és trendeket, amelyek az e-kereskedelem globális növekedését mutatják. Az e-kereskedelem növekedését egy 2019-ben közzétett jelentés szerint fogjuk ismertetni.
A jelentés statisztikákat és trendeket mutat be az e-kereskedelemről 2014 óta, és becsléseket is ad az e-kereskedelem jövőjéről 2023-ig. A legutóbbi nyomon követett időszak kumulatív adatai az e-kereskedelmi eladások 276,9%-os növekedését várják világszerte.
Európa
A jelentés statisztikái az e-kereskedelem növekedését az európai piacokon is bemutatják. Azonban ebben a régióban Nyugat-Európában volt a legmagasabb az e-kereskedelem növekedése. Az Egyesült Királyság több mint 93 milliárd dolláros e-kereskedelmi forgalmat bonyolít, amely 2023-ra 31,5%-ra nőhet. Hasonlóképpen, Németország és Franciaország 77 milliárd, illetve 55 milliárd dolláros e-kereskedelmi forgalmat bonyolít.
A mobileszközök használatának növekedése
A mobileszközök használatának globális növekedése hozzájárult az e-kereskedelem növekedéséhez. A mobileszközökkel az emberek rugalmasabban és passzívabban vásárolnak és adnak el az interneten keresztül.
Emellett a fintech vállalatok átalakítják a fizetési módszereket, biztonságosabbá és egyszerűbbé téve a tranzakciókat. Az e-kereskedelmi vállalkozások ezekre a fizetési rendszerekre támaszkodnak, és integrálják azokat mobilalkalmazásaikba. A vásárlók most minden eddiginél jobban rákapcsolódnak mobilkészülékeikre, ujjaikkal fizetésre készek.
Adatvezérelt természet
Az e-kereskedelmi vállalkozások által gyűjtött statisztikai megfigyelések szintén hozzájárultak az e-kereskedelem növekedéséhez. A Business to Consumer modellben az e-kereskedelmi vállalkozások nyomon követik a fogyasztói preferenciákat, és figyelemre méltó megfigyeléseket tesznek. Például, ha a napokban keresett egy terméket, a kerti padok VidaXL néven, akkor ezt fogja önnek ajánlani más platformokon. Ezeket a megfigyeléseket aztán a zökkenőmentes jövőbeli célok érdekében beépítik a kiskereskedelmi modellekbe, biztosítva az e-kereskedelmi eladások globális szárnyalását.
Javított fogyasztói élmények
A fogyasztók általában nagyon kedvező vagy kedvezményes árú termékajánlatokat keresnek. A személyre szabás nagyobb befolyással bír a vásárlói elkötelezettségre. A vásárlók gyakran találkoznak olyan új termékajánlatokkal, amelyek megfelelnek az érdeklődési körüknek, és amelyeket egyszerű gombnyomással, a lábuk megmozdítása nélkül kaphatnak meg.
Alacsony költségek
Az e-kereskedelem növekedéséért felelős másik fontos tényező az e-kereskedelmi vállalkozás működtetésének alacsony költsége. A téglaüzletekkel ellentétben egy online áruház létrehozása viszonylag olcsóbb, mint egy fizikai áruházé. Az e-kereskedelem kiküszöböli a fizikai boltok építésének szükségességét, amelyekben a termékeket katalogizálják.
Emellett az e-kereskedelmi üzletek a világ bármely pontjáról elérhetők az interneten keresztül. Ennek eredményeképpen az e-kereskedelmi üzletek világszerte könnyebben elérhetők a vásárlók számára, és passzív élményt nyújtanak a kereskedelmi tevékenységekhez.