400 millió dollárért felvásárolja a Glint nevű startupot a Micorsoft – írja a Bitport. A mindössze öt éve alapított Glint az alkalmazotti elégedettség mérésére szakosodott, és olyan cégekkel dolgozott közöszen, mint a Waymo, a Dish Network vagy az United Airlines. Bár a felvásárlás részletei nem ismertek, a megállapodás szerint a Glint továbbra is nyújtja szolgáltatásait már meglévő szerződött ügyfeleinek.
Ismét a LinkledIn okosodik, de még nem látni, hogyan
A Microsoft láthatólag nagyon dolgozik a Linkedin felturbózásán. Alig két hete tette elérhetővé a Talent Insights szolgáltatást, amely LinkedIn adatbázisára és külső információkra támaszkodó toborzásra és szervezetfejlesztésre is alkalmas.
A Glint jól kiegészíti majd ezt, mivel segíthet a tehetségek megtartásában, ami egyre nagyobb kihívás szinte minden vállalatnak világszerte. A startup rendszere amúgy nem találta fel a meleg vizet. A visszajelzéseket kérdőívekkel gyűjtik, de rendszeresen. Ezek nem csak az elköteleződésre, hanem a csapatok és vezetőik hatékonyságára is rákérdeznek.
A truváj a kiértékelésben van. Azt ugyanis machine learning és természetesen nyelvi feldolgozás segítségével végzik. Az eredményekből nem csak azt szűrik le, hogy az alkalmazottak hogyan érzik magukat a vállalat nyújtotta keretek között, hanem arra is adnak javaslatot, hogy miként lehetne javítani a dolgozók elégedettségét, akár egy-egy tehetségere, kulcsemberre célzottan is.
A felvásárlás várhatóan december végén zárul le a szabályozók jóváhagyását követően, és valószínűsíthető, hogy bár a szolgáltatás független marad, hosszabb távon megpróbálják integrálni a LinkedIn-nel. Az azonban még nem látszik tisztán, hogyan fésülik össze a Glint felméréseit a szakmai közösségi oldal adatbázisával. Akár az is elképzelhető, hogy megmarad önálló szolgáltatásként, ám épít a közösségi oldal sturkturálatlan adataira is.