Árbevétel és eredménynövekedést várnak a vállalkozások

A hazai kkv vezetők következő egy évre vonatkozó árbevétel és eredmény várakozásai emelkedést mutatnak az előző negyedévhez képest. A vállalkozások közel 5 százalékos árbevétel és több mint 3 százalékos eredménynövekedést valószínűsítenek. Ezzel az árbevétel várakozások a tavalyi évre jellemző stagnáló időszak után jelentősen emelkedtek, az eredményvárakozások pedig közel a duplájára növekedtek az előző negyedévhez képest. Az árbevétel jövőbeni alakulását tekintve a középvállalkozások, az eredményvárakozásokat illetően pedig a mikrovállalkozások a legoptimistábbak – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

K&H KKV Bizalmi index alakulása

Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index eredménye szerint számottevően javult a cégek következő egy évre vonatozó árbevétel várakozásai. A vállalkozások jelenleg átlagosan 4,95%-os árbevétel növekedést feltételeznek, szemben a tavalyi évre jellemző 4% körüli árbevétel növekedéssel. „A vállalkozások több mint fele (54%) 0-6% közötti árbevétel növekedéssel számol, míg közel minden harmadik cég (30%) 7% feletti árbevétel növekedést valószínűsít. Mindezek mellett 22%-ról 16%-ra csökkent azon cégvezetők aránya, akik cégük árbevételének csökkenésével számolnak” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

Minden szegmensben javulást várnak

A különböző árbevétel kategóriájú cégek árbevétel várakozásai egyaránt nőttek. A középvállalkozások és a mikrovállakozások szinte azonos mértékben, előbbiek átlagosan 5,4%-os, utóbbiak 5,3%-os árbevétel növekedéssel számolnak. Míg a kisvállalkozások várakozásai valamelyest mérsékeltebbek, ők árbevételük 4,6%-os növekedését prognosztizálják.

Kép: SXC

Az eredményvárakozásokat tekintve a cégek túlnyomó többsége (82%) növekedést valószínűsít, aminek átlagos mértéke közel duplája az előző negyedévi értékhez képest. Így jelenleg a cégvezetők 3,3%-os profitnövekedést feltételeznek. Ez a nagymértékű ugrás komoly kitörést jelent az utóbbi másfél évre jellemző 1-2,5% között ingadozó nyereségvárakozásokhoz viszonyítva.

Láthatók a fogyasztás beindulásának jelei

A legoptimistábbak továbbra is a mikrovállalkozások, hiszen ők 3,9%-os nyereségnövekedéssel számolnak. A kisvállalkozások, akiknek várakozásai több mint háromszorosára emelkedtek az előző negyedévhez képest, jelenleg eredményük 3%-os növekedését feltételezik. A középvállalkozások ehhez képest visszafogott, 1,8%-os profitnövekedésre számítanak, ugyanakkor ez is több mint duplája az előző negyedévi értéknek.

„A kkv-knál tapasztalt árbevétel és eredményvárakozások jelentős javulásának hátterében feltehetően az áll, hogy már láthatók a fogyasztás beindulásának jelei, és a fogyasztói bizalom is tovább javult” – tette hozzá a kkv szakértő. E megállapítást támasztja alá, hogy ugrásszerűen javult a fogyasztói hangulat Magyarországon a kormányzat rezsicsökkentő lépéseinek köszönhetően. Bizakodóbbak az emberek mind a háztartások, mind az ország gazdasági kilátásainak megítélésével kapcsolatban.

Bizonytalanok még a vállalkozások vezetői
A K&H felmérésénél jóval visszafogottabb eredményt mutatott a Policy Agenda KKV Konjunktúra Index kutatása. Eszerint a kis- és középvállalkozások cégvezetői körében továbbra sem érződik az az optimizmus, amely két évvel ezelőtt jellemezte ezt a szektort.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo