Árbevétel és eredménynövekedést várnak a vállalkozások

A hazai kkv vezetők következő egy évre vonatkozó árbevétel és eredmény várakozásai emelkedést mutatnak az előző negyedévhez képest. A vállalkozások közel 5 százalékos árbevétel és több mint 3 százalékos eredménynövekedést valószínűsítenek. Ezzel az árbevétel várakozások a tavalyi évre jellemző stagnáló időszak után jelentősen emelkedtek, az eredményvárakozások pedig közel a duplájára növekedtek az előző negyedévhez képest. Az árbevétel jövőbeni alakulását tekintve a középvállalkozások, az eredményvárakozásokat illetően pedig a mikrovállalkozások a legoptimistábbak – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

K&H KKV Bizalmi index alakulása

Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index eredménye szerint számottevően javult a cégek következő egy évre vonatozó árbevétel várakozásai. A vállalkozások jelenleg átlagosan 4,95%-os árbevétel növekedést feltételeznek, szemben a tavalyi évre jellemző 4% körüli árbevétel növekedéssel. „A vállalkozások több mint fele (54%) 0-6% közötti árbevétel növekedéssel számol, míg közel minden harmadik cég (30%) 7% feletti árbevétel növekedést valószínűsít. Mindezek mellett 22%-ról 16%-ra csökkent azon cégvezetők aránya, akik cégük árbevételének csökkenésével számolnak” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

Minden szegmensben javulást várnak

A különböző árbevétel kategóriájú cégek árbevétel várakozásai egyaránt nőttek. A középvállalkozások és a mikrovállakozások szinte azonos mértékben, előbbiek átlagosan 5,4%-os, utóbbiak 5,3%-os árbevétel növekedéssel számolnak. Míg a kisvállalkozások várakozásai valamelyest mérsékeltebbek, ők árbevételük 4,6%-os növekedését prognosztizálják.

Kép: SXC

Az eredményvárakozásokat tekintve a cégek túlnyomó többsége (82%) növekedést valószínűsít, aminek átlagos mértéke közel duplája az előző negyedévi értékhez képest. Így jelenleg a cégvezetők 3,3%-os profitnövekedést feltételeznek. Ez a nagymértékű ugrás komoly kitörést jelent az utóbbi másfél évre jellemző 1-2,5% között ingadozó nyereségvárakozásokhoz viszonyítva.

Láthatók a fogyasztás beindulásának jelei

A legoptimistábbak továbbra is a mikrovállalkozások, hiszen ők 3,9%-os nyereségnövekedéssel számolnak. A kisvállalkozások, akiknek várakozásai több mint háromszorosára emelkedtek az előző negyedévhez képest, jelenleg eredményük 3%-os növekedését feltételezik. A középvállalkozások ehhez képest visszafogott, 1,8%-os profitnövekedésre számítanak, ugyanakkor ez is több mint duplája az előző negyedévi értéknek.

„A kkv-knál tapasztalt árbevétel és eredményvárakozások jelentős javulásának hátterében feltehetően az áll, hogy már láthatók a fogyasztás beindulásának jelei, és a fogyasztói bizalom is tovább javult” – tette hozzá a kkv szakértő. E megállapítást támasztja alá, hogy ugrásszerűen javult a fogyasztói hangulat Magyarországon a kormányzat rezsicsökkentő lépéseinek köszönhetően. Bizakodóbbak az emberek mind a háztartások, mind az ország gazdasági kilátásainak megítélésével kapcsolatban.

Bizonytalanok még a vállalkozások vezetői
A K&H felmérésénél jóval visszafogottabb eredményt mutatott a Policy Agenda KKV Konjunktúra Index kutatása. Eszerint a kis- és középvállalkozások cégvezetői körében továbbra sem érződik az az optimizmus, amely két évvel ezelőtt jellemezte ezt a szektort.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo