Apple-botrány: így áll a pénzvisszatérítés

Keddre a legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta azt a jogosulatlanul terhelt összeget, amelyet egy technikai hiba miatt emeltek le a számlájáról. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi közleményében azt kérte, aki még nem kapta meg a hibás terhelés ellenérétékét, jelezze panaszát a hitelintézeténél.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.

A legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összeget
A legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összeget
Fotó: Depositphotos

Az MNB kiemelt célja volt, hogy a lakosság minél gyorsabban visszakapja a jogosulatlan terheléseket, megőrizve az elektronikus pénzforgalomba vetett erős bizalmat. "Kiemelten fontos, hogy mind technikai hiba, mind pedig kibertámadás esetén a hazai ügyfelek biztonságban legyenek és semmilyen kár ne érje őket" - áll a közleményben.

Az MNB az egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviselt: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.

Az MNB azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, amennyiben pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad - írt a jegybank.

Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetők legyenek.

(MTI) 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo