Az IDC felmérése szerint a vállalatok hatékonysági problémáinak közel 20 százaléka a nem megfelelő dokumentumkezeléssel áll összefüggésben. Ha nem a cégünk igényeire szabott készüléket választunk erre a célra, akkor az ronthatja a munkavégzés hatékonyságát, és számos „láthatatlan” költséget eredményezhet. Ilyen lehet például a dokumentumok rendezéséhez szükséges manuális többletmunka, a nyomtató karbantartására fordított idő vagy az általa elfoglalt irodaterület bérleti díja.
A legtöbb helyet foglaló irodai berendezések az A3-as nyomtatók és multifunkciós készülékek, miközben a nyomatok mindössze 5-10 százaléka készül ebben a méretben. Bizonyos speciális szakterületeken, mint például a műszaki tervezés vagy a grafikai munkák, elengedhetetlenek az A3-as vagy még nagyobb méretű nyomatok, a legtöbb irodában azonban az A4-es méretű készülék is bőven elegendő. Ennek ellenére néhányan nem szívesen mondanak le nagyméretű nyomtatójukról, mert ezek a gépek általában gazdagabb funkciókészlettel rendelkeznek, mint kisebb társaik.
Ma már azonban léteznek olyan A4-es multifunkciós készülékek, amelyek ugyanezt a tudást kínálják, csak éppen kompakt méretben és kedvezőbb áron. Nem elhanyagolható szempont, hogy egy A3-as nyomtató áráért akár 2-3 darab A4-es készülék is beszerezhető. Akár a cég sajátja a nyomtató, akár üzemeltetési szerződés keretében béreli, mindenképpen szerencsés egy kisebb készüléket választani, hiszen ezzel jelentős megtakarítást érhetünk el.