A motiváció: biztos állás és pénz

A 21. század fiatal pénzügyi szakemberének magabiztos és világos jövőképe van karrierjéről, biztos állás és pénz motiválja - derül ki a világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Accociation of Chartered Certified Accountants) és a világ egyik vezető tanácsadó cége, a Mercer kutatásából.

Bár az Y generáció pénzügyi szakemberei elégedettek jelenlegi helyzetükkel, aggályaikat fejezték ki a jövővel kapcsolatban, utalva arra, hogy a szervezetek nem képesek számukra megfelelő előrejutást biztosítani. A kutatás - amit „Y generáció: A potenciál felismerése" (Generation Y: Realising the potential) névvel jegyeztek - rámutat arra, hogy a szakma legifjabb tagjai dinamikus karrierre és ösztönző munkahelyre vágynak. A munkáltatók, ha nem fektetnek kellő tőkét a fiatal szakemberek felkarolásába, könnyen elveszíthetik a tehetségeket - vélik a felmérés résztvevői.

"Az Y generáció pénzügyi szakemberei okos tervezők. A kutatás szerint keményen dolgoznak, de gyors és egyértelmű jutalmazást várnak cserébe. Az új generáció karriervágyainak kezelése és szakmai előrejutásának átláthatósága kulcsfontosságú lesz a munkáltatók számára ahhoz, hogy betarthassák ígéreteiket. Ha a munkáltató ezt nem érti, komoly kockázatot vállal a későbbiekben, különösen, amikor a gazdasági helyzet javulni kezd." - mondta Katka Benesova, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.

A kutatás főbb megállapításai:

  • Pénzügy: ennek a korosztálynak a jutalmazáson kívül a versenyképesség is mérvadó. Ezenkívül azonban megfelelő munkaszerződést is akarnak: pénzt, optimális munkaidőt, és egy olyan környezetet, mely megbecsüli személyes értékeiket.
  • Létfontosságú a gyakorlati tanulás: mind a munkáltatók, mind maga az Y generáció a gyakorlati tapasztalásban látják a szükséges pénzügyi ismeretek elsajátításának sikerességét. Ez a generáció a személyes tanulás híve, és sokkal kevésbé bízik az elektronikus tanulásban, mint azt sokan gondolták. A szervezeteknek széleskörű lehetőséget kell biztosítaniuk a gyakorlatra is, hogy hatékonyan alkalmazhassák ezt a generációt.
  • Légy vonzó, légy más: a munkáltatóknak a szakmai előrejutással kapcsolatos lehetőségeket kell középpontba állítania ahhoz, hogy vonzóvá váljon az Y generáció számára. A felmérés szerint ez a generáció, habár értékeli a munkahelye biztonságát, készen áll elhagyni azt, ha karriervágyai nem teljesülnek.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo