A motiváció: biztos állás és pénz

A 21. század fiatal pénzügyi szakemberének magabiztos és világos jövőképe van karrierjéről, biztos állás és pénz motiválja - derül ki a világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Accociation of Chartered Certified Accountants) és a világ egyik vezető tanácsadó cége, a Mercer kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár az Y generáció pénzügyi szakemberei elégedettek jelenlegi helyzetükkel, aggályaikat fejezték ki a jövővel kapcsolatban, utalva arra, hogy a szervezetek nem képesek számukra megfelelő előrejutást biztosítani. A kutatás - amit „Y generáció: A potenciál felismerése" (Generation Y: Realising the potential) névvel jegyeztek - rámutat arra, hogy a szakma legifjabb tagjai dinamikus karrierre és ösztönző munkahelyre vágynak. A munkáltatók, ha nem fektetnek kellő tőkét a fiatal szakemberek felkarolásába, könnyen elveszíthetik a tehetségeket - vélik a felmérés résztvevői.

"Az Y generáció pénzügyi szakemberei okos tervezők. A kutatás szerint keményen dolgoznak, de gyors és egyértelmű jutalmazást várnak cserébe. Az új generáció karriervágyainak kezelése és szakmai előrejutásának átláthatósága kulcsfontosságú lesz a munkáltatók számára ahhoz, hogy betarthassák ígéreteiket. Ha a munkáltató ezt nem érti, komoly kockázatot vállal a későbbiekben, különösen, amikor a gazdasági helyzet javulni kezd." - mondta Katka Benesova, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.

A kutatás főbb megállapításai:

  • Pénzügy: ennek a korosztálynak a jutalmazáson kívül a versenyképesség is mérvadó. Ezenkívül azonban megfelelő munkaszerződést is akarnak: pénzt, optimális munkaidőt, és egy olyan környezetet, mely megbecsüli személyes értékeiket.
  • Létfontosságú a gyakorlati tanulás: mind a munkáltatók, mind maga az Y generáció a gyakorlati tapasztalásban látják a szükséges pénzügyi ismeretek elsajátításának sikerességét. Ez a generáció a személyes tanulás híve, és sokkal kevésbé bízik az elektronikus tanulásban, mint azt sokan gondolták. A szervezeteknek széleskörű lehetőséget kell biztosítaniuk a gyakorlatra is, hogy hatékonyan alkalmazhassák ezt a generációt.
  • Légy vonzó, légy más: a munkáltatóknak a szakmai előrejutással kapcsolatos lehetőségeket kell középpontba állítania ahhoz, hogy vonzóvá váljon az Y generáció számára. A felmérés szerint ez a generáció, habár értékeli a munkahelye biztonságát, készen áll elhagyni azt, ha karriervágyai nem teljesülnek.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo