A csökkenés jelentős része az elektromos autóbuszok beszerzésének köszönhető. A dízelüzemű autóbuszok kiváltásával az e-buszok 2023-ban 4 ezer 245 tonna CO2-kibocsátás megtakarításához járultak hozzá, ami 2 ezer 358 személygépkocsi éves kibocsátásnak megfelelő mennyiség.
Klímasemlegesség 2050-re
A MÁV-VOLÁN-csoport célja 2050-ig a klímasemlegesség elérése. Ennek érdekében az elmúlt három évben a tagvállalatok számos területén egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak a környezeti megfontolások mind járműfejlesztés, mind szabadidős utazások, mind digitalizáció, mind zöld események tekintetében.
Az Európai Unió Zöld Megállapodása alapján 2050-re 90 százalékkal kell csökkenteni a közlekedésből származó CO2-kibocsátást. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának negyedéért a közlekedés felelős, ehhez a vasúti ágazat kevesebb mint 1 százalékkal járul hozzá. Ez jól mutatja, hogy a vasúti részarány jelentős növelése szükséges ahhoz, hogy a kitűzött célt el tudjuk érni. Ezt hatékonyan támogatja a járműpark korszerűsítése, valamint a személy- és áruszállítás vasútra terelése.
Környezetbarát közlekedési módok ösztönzése
A kerékpár és vonat kombinációja az egyik legkörnyezetkímélőbb távolsági közlekedési mód. Ezért a kerékpárszállító kapacitás folyamatos növelésére is nagy hangsúlyt fektet a csoport tagja a MÁV-START. A fejlesztéseknek köszönhetően 2023-ban csaknem 1,35 millióan szállítottak kerékpárt vasúton, ami 20 százalékkal haladta meg a 2022-es biciklis forgalmat. A jelenleg működő 10 elővárosi vasútvonalon pedig mintegy 80 állomáson áll rendelkezésre színvonalas B+R tároló, nagyságrendileg 4000 férőhellyel.