A tartalommarketing jelentősége az üzleti életben

Egyre többen indítanak saját blogot, hiszen ez egyesek számára remek hobbi, ugyanakkor az esetek többségében pénzügyi szempontból is szeretnének profitálni a “kreatív alkotásból”.

Arról nem is beszélve, hogy egy vállalkozónak úgymond kötelező otthon lennie a tartalommarketingben, hiszen enélkül képtelen lesz ügyfeleket, vásárlókat szerezni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi a célja?

A 7Blog tartalommarketing terén is rengeteg hasznos tippet ad, érdemes átfutni a témával kapcsolatos cikket. Noha ez egy szerteágazó terület, más-más formában is megvalósulhat, viszont a végső cél javarészt egyezik. Kezdjük az alapokkal!

Általában úgy tekintenek a blogolásra, mint pénzkereseti opcióra, az értékes, adott témakörökre specializálódott bejegyzések ugyanis rendkívül hasznosak lehetnek az olvasók számára, de akár szórakoztathatják is őket. Ugyanakkor egy szolgáltató vállalkozásnál is megjelennek a blogcikkek.

Az alapeset tehát, hogy egy adott témára, témakörre specializálódnak, például online marketing, egészséges életmód, azon belül mondjuk a gluténérzékenyek életmódváltását segítő tippek, de találkozni anyukáknak szóló blogokkal is, ahol a gyerekneveléssel kapcsolatos nehézségek kerülnek a fókuszba.

A végső cél azonban ugyanaz: értéket átadni, informálni, szórakoztatni, vagy akár oktatni az olvasókat, ezáltal pedig figyelmet megtartani, bizalmat építeni, segíteni az elköteleződést. Később vásárlásra öszöntözni, ha pedig hirdetések útján keresné a blog tulajdonosa a bevételének nagyobb részét, akkor minél hosszabb ideig az oldalon tartani a téma iránt érdeklődőket.

Mit jelent pontosan a tartalommarketing?

Egy stratégia, amely révén úgy vonzzuk be az érdeklődőket, hogy a célcsoport számára értékes tartalmakat írunk, de persze nemcsak ebben a formában tárhatjuk a közönség elé a hasznos tudást, hanem videók, hanganyagok formájában is. További pozitív hozadéka a látogatószerzés mellett, hogy több vásárló, több bevétel érhető el, miközben kiépíthető a márkahűség.

Tervezetten, előrelátóan érdemes tartalmat gyártani

A kezdetekben kihívást jelenthet annak eldöntése, hogy miről is szóljanak a bejegyzéseink, hiszen az is fontos, hogy olyan témákat érintsünk, ami közel áll hozzánk, vagy amelynek a szakértői vagyunk, esetleg érintettek is benne, ugyanakkor lényeges, hogy a célcsoportot is érdekelje, vagyis elengedhetetlen a tervezés. 

A Google Trends és a Google Keyword research tool, illetve Serpstat rengeteget segíthet ebben. Nézzük meg, milyen kulcsszavak alapján keresnek az adott témában – ennek ismerete feltétlenül szükséges a sikerhez.

A technikai megvalósítást sem szabad a véletlenre bízni

Számít a küllem, a könnyű olvashatóság, a jó tagoltság, de persze ezer dologra oda kell figyelni, ha valóban ütős tartalmakat szeretnénk. Lehet bármilyen profi a megfogalmazás, ha egymással nem passzoló színeket és nehezen olvasható betűtípusokat választunk. 

Abban egyetérthetünk, hogy nem egyszerű, viszont egy olyan erős fegyver lehet a kezünkben a tartalommarketing, ha valóban kihasználjuk, hogy pénzügyileg is messze lehagyhatjuk a versenytársakat.


 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo