A tartalommarketing jelentősége az üzleti életben

Egyre többen indítanak saját blogot, hiszen ez egyesek számára remek hobbi, ugyanakkor az esetek többségében pénzügyi szempontból is szeretnének profitálni a “kreatív alkotásból”.

Arról nem is beszélve, hogy egy vállalkozónak úgymond kötelező otthon lennie a tartalommarketingben, hiszen enélkül képtelen lesz ügyfeleket, vásárlókat szerezni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Mi a célja?

A 7Blog tartalommarketing terén is rengeteg hasznos tippet ad, érdemes átfutni a témával kapcsolatos cikket. Noha ez egy szerteágazó terület, más-más formában is megvalósulhat, viszont a végső cél javarészt egyezik. Kezdjük az alapokkal!

Általában úgy tekintenek a blogolásra, mint pénzkereseti opcióra, az értékes, adott témakörökre specializálódott bejegyzések ugyanis rendkívül hasznosak lehetnek az olvasók számára, de akár szórakoztathatják is őket. Ugyanakkor egy szolgáltató vállalkozásnál is megjelennek a blogcikkek.

Az alapeset tehát, hogy egy adott témára, témakörre specializálódnak, például online marketing, egészséges életmód, azon belül mondjuk a gluténérzékenyek életmódváltását segítő tippek, de találkozni anyukáknak szóló blogokkal is, ahol a gyerekneveléssel kapcsolatos nehézségek kerülnek a fókuszba.

A végső cél azonban ugyanaz: értéket átadni, informálni, szórakoztatni, vagy akár oktatni az olvasókat, ezáltal pedig figyelmet megtartani, bizalmat építeni, segíteni az elköteleződést. Később vásárlásra öszöntözni, ha pedig hirdetések útján keresné a blog tulajdonosa a bevételének nagyobb részét, akkor minél hosszabb ideig az oldalon tartani a téma iránt érdeklődőket.

Mit jelent pontosan a tartalommarketing?

Egy stratégia, amely révén úgy vonzzuk be az érdeklődőket, hogy a célcsoport számára értékes tartalmakat írunk, de persze nemcsak ebben a formában tárhatjuk a közönség elé a hasznos tudást, hanem videók, hanganyagok formájában is. További pozitív hozadéka a látogatószerzés mellett, hogy több vásárló, több bevétel érhető el, miközben kiépíthető a márkahűség.

Tervezetten, előrelátóan érdemes tartalmat gyártani

A kezdetekben kihívást jelenthet annak eldöntése, hogy miről is szóljanak a bejegyzéseink, hiszen az is fontos, hogy olyan témákat érintsünk, ami közel áll hozzánk, vagy amelynek a szakértői vagyunk, esetleg érintettek is benne, ugyanakkor lényeges, hogy a célcsoportot is érdekelje, vagyis elengedhetetlen a tervezés. 

A Google Trends és a Google Keyword research tool, illetve Serpstat rengeteget segíthet ebben. Nézzük meg, milyen kulcsszavak alapján keresnek az adott témában – ennek ismerete feltétlenül szükséges a sikerhez.

A technikai megvalósítást sem szabad a véletlenre bízni

Számít a küllem, a könnyű olvashatóság, a jó tagoltság, de persze ezer dologra oda kell figyelni, ha valóban ütős tartalmakat szeretnénk. Lehet bármilyen profi a megfogalmazás, ha egymással nem passzoló színeket és nehezen olvasható betűtípusokat választunk. 

Abban egyetérthetünk, hogy nem egyszerű, viszont egy olyan erős fegyver lehet a kezünkben a tartalommarketing, ha valóban kihasználjuk, hogy pénzügyileg is messze lehagyhatjuk a versenytársakat.


 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo