Mi a célja?
A 7Blog tartalommarketing terén is rengeteg hasznos tippet ad, érdemes átfutni a témával kapcsolatos cikket. Noha ez egy szerteágazó terület, más-más formában is megvalósulhat, viszont a végső cél javarészt egyezik. Kezdjük az alapokkal!
Általában úgy tekintenek a blogolásra, mint pénzkereseti opcióra, az értékes, adott témakörökre specializálódott bejegyzések ugyanis rendkívül hasznosak lehetnek az olvasók számára, de akár szórakoztathatják is őket. Ugyanakkor egy szolgáltató vállalkozásnál is megjelennek a blogcikkek.
Az alapeset tehát, hogy egy adott témára, témakörre specializálódnak, például online marketing, egészséges életmód, azon belül mondjuk a gluténérzékenyek életmódváltását segítő tippek, de találkozni anyukáknak szóló blogokkal is, ahol a gyerekneveléssel kapcsolatos nehézségek kerülnek a fókuszba.
A végső cél azonban ugyanaz: értéket átadni, informálni, szórakoztatni, vagy akár oktatni az olvasókat, ezáltal pedig figyelmet megtartani, bizalmat építeni, segíteni az elköteleződést. Később vásárlásra öszöntözni, ha pedig hirdetések útján keresné a blog tulajdonosa a bevételének nagyobb részét, akkor minél hosszabb ideig az oldalon tartani a téma iránt érdeklődőket.
Mit jelent pontosan a tartalommarketing?
Egy stratégia, amely révén úgy vonzzuk be az érdeklődőket, hogy a célcsoport számára értékes tartalmakat írunk, de persze nemcsak ebben a formában tárhatjuk a közönség elé a hasznos tudást, hanem videók, hanganyagok formájában is. További pozitív hozadéka a látogatószerzés mellett, hogy több vásárló, több bevétel érhető el, miközben kiépíthető a márkahűség.
Tervezetten, előrelátóan érdemes tartalmat gyártani
A kezdetekben kihívást jelenthet annak eldöntése, hogy miről is szóljanak a bejegyzéseink, hiszen az is fontos, hogy olyan témákat érintsünk, ami közel áll hozzánk, vagy amelynek a szakértői vagyunk, esetleg érintettek is benne, ugyanakkor lényeges, hogy a célcsoportot is érdekelje, vagyis elengedhetetlen a tervezés.
A Google Trends és a Google Keyword research tool, illetve Serpstat rengeteget segíthet ebben. Nézzük meg, milyen kulcsszavak alapján keresnek az adott témában – ennek ismerete feltétlenül szükséges a sikerhez.
A technikai megvalósítást sem szabad a véletlenre bízni
Számít a küllem, a könnyű olvashatóság, a jó tagoltság, de persze ezer dologra oda kell figyelni, ha valóban ütős tartalmakat szeretnénk. Lehet bármilyen profi a megfogalmazás, ha egymással nem passzoló színeket és nehezen olvasható betűtípusokat választunk.
Abban egyetérthetünk, hogy nem egyszerű, viszont egy olyan erős fegyver lehet a kezünkben a tartalommarketing, ha valóban kihasználjuk, hogy pénzügyileg is messze lehagyhatjuk a versenytársakat.