A Spar lett az év egészségtudatos kereskedője

Egyre többen vannak Magyarországon, akik valamilyen érzékenységgel rendelkeznek, illetve tudatosabban szeretnének étkezni. A Spar az országos hálózatában több mint 1500 féle árucikket kínál számukra, és kiemelten kezeli az egészségtudatos életmód népszerűsítését is.

A Spar egészséges életmódhoz kapcsolódó termékfejlesztéseit idén Just Clear Fitness-Életmód Award díjjal jutalmazták, amelynek keretében az üzletlánc lett az Év egészségtudatos kereskedője 2022-ben. A rangos díjat öt hazai sportszakmai szervezet támogatásával ítélte oda a zsűri a Sparnak.

Az áruházlánc a hazai piacra lépése óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges életmód népszerűsítésére, a tudatos táplálkozás és a környezetünk megóvását célzó fogyasztói kultúra támogatására, illetve a mentes és speciális termékek fejlesztésére, így az évek alatt meghatározó szerepe lett a kiskereskedelem ezen szegmensében is.

A kaposvári Spar (Fotó: Spar)
A kaposvári Spar (Fotó: Spar)

A Spar Magyarország ma már több mint 1500 féle árucikket kínál országos hálózatában a tudatos vásárlók, illetve a különböző intoleranciával élők számára. Az „életmód” kategóriába tartozó termékeket, legyen szó glutén- és laktózmentes, vegán, tudatos vagy biotermékekről, illetve sportos étrendkiegészítőkről, külön polcokon kínálja és számos marketingeszközzel támogatja a Spar, így segítve a vásárlói döntést.

Az áruházlánc számos kutatást, fogyasztói megkérdezést végzett a témában, ezek alapján elmondható, hogy több százezren vannak Magyarországon, akik személyesen vagy családilag is érintettek, így orvosi javaslat alapján keresik ezeket a termékeket, de sokan vannak, akik egyénileg döntöttek úgy, hogy valamilyen speciális diétát folytatnak. A hazai vásárlók leginkább a cukorcsökkentett és szénhidrátcsökkentett árucikkeket keresik, ugyanakkor a laktóz- vagy gluténmentes, illetve vegán termékek iránt is egyre többen érdeklődnek.

Mintegy 200 beszállító termékeit forgalmazza a Spar az „életmód” kategóriában, döntő többségük Magyarországon működő vállalat. Az elmúlt 3 évben csaknem harmadával növekedett a kategória értékesítési volumene, jelenleg a teljes élelmiszerforgalom 7 százaléka már ilyen speciális termék.

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo