A siker a kollégáké: 25 éves a RECA Kft.

Az elmúlt huszonöt évben a RECA Kft. dinamikusan nőtt, és mára közel hárommilliárd forintos forgalmával egyike a szerelés- és rögzítéstechnikai piac legmeghatározóbb szereplőinek. A sikerek mögött meghúzódó okokról a vállalatot annak magyarországi megalapítása óta irányító Bogár Ákossal beszélgettünk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A RECA Kft.-t 1994-ben alapította az osztrák Kellner & Kunz AG, amely egy német központú, globálisan piacvezető szerelés- és rögzítéstechnikai konszern része. A tőkeháttér, a know-how, a termékportfólió tekintetében a magyar leány mindig élvezte a világ szinte minden országában aktívan működő, több mint 400 céget magába foglaló konszern támogatását, de a vállalatvezetésben, a helyi üzleti stratégia kialakításában, a logisztikai központ működtetésében mindig szabad kezet kapott a helyi vezetés. A RECA rászolgált a bizalomra, hisz évek óta töretlenül jelentős, többnyire két számjegyű növekedést produkál.

– A 2008–2010-es válságot egy egészen kicsi, mindössze egyévnyi visszaeséssel vészeltük át, de még a legnehezebb évünkben is sikerült pozitív üzemi eredményt elérni. A sikereinkben a legnagyobb szerepük a kollégáinknak volt, van és lesz. A RECA számára a legfontosabb érték a folytonosság, a stabilitás, a lojalitás, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság, ami mind a munkatársaink, mind a vevőink és a beszállítói partnereink felé megmutatkozik. A humánerő a RECA legnagyobb értéke, így igyekszünk ehhez mérten megbecsülni a nálunk dolgozókat. Említhetném a kiváló adottságú, kellemes környezetben működő irodaházunkat, a piaci átlagot meghaladó juttatásokat, a közös programokat, de ennél sokkal fontosabbnak gondolom azt a szellemiséget, amit a vezetőség képvisel. Jómagam 25, a vezetőtársaim 15–20 éve dolgoznak ennél a cégnél. Az emberközpontúság és a folytonosság áthatja a vállalatot, olyan karaktert ad a cégnek, ami visszahat a munkatársakra is. Csak így lehet folyamatosan fejlődő, a piaci kihívásoknak eleget tevő, versenyképes vállalatot építeni.

Hogyan jelentkeznek ezek az értékek a vállalat többi érintettje felé?

– A partnerek számára a legnagyobb hozzáadott értéket a prémium minőség jelenti. A professzionális igényeket kielégítő termékeinket közvetlenül értékesítjük, nem viszonteladókon vagy áruházláncokon keresztül. Több mint 60 ezer árucikket tartunk raktáron, de további, közel 100 ezer vevőspecifikus, a partnereink igényei alapján beszerzett, fejlesztett és gyártott termék is szerepel a kínálatunkban. Ennek az egyedülállóan széles palettának az értékesítését a kiforrott logisztikai tevékenységünk segíti. A RECA dinamikus növekedésében komoly szerepe volt, hogy soha nem kellett az országban hatalmas raktárkészletet tartanunk. A széles kínálat, ötvözve az anyavállalatunk Közép- és Kelet-Európát kifogástalanul ellátó logisztikai centruma által biztosított szolgáltatásokkal, a sikerünk egyik záloga, ahogyan a folyamatos megújulásra való képesség és az innovatív megoldások keresése is. Ma már bárki tud jó minőségű, akár még jó ár–érték arányú terméket is kínálni. A kérdés, hogy hogyan. A RECA fejlesztéseinek fókuszában a szolgáltatásközpontú értékesítés áll, aminek köszönhetően az egyik piacvezető vagyunk a vevői logisztikai folyamatokba való mély integráció megvalósításával, melyet az újabb kor technológiai megoldásaival, például modern C-alkatrészgazdálkodással és fejlett RFID technológiával támogatunk.

Ma sokan az online megoldásokban látják a növekedés zálogát. A RECA jövőképében is megjelennek az internetes fejlesztések?

– Büszkék vagyunk az elektronikus-technológiai megoldásainkra, például az e-shopunkra, amely az egyik legfejlettebb webáruház az ágazatunkban. Jóllehet évek óta komoly erőforrásokkal erősítjük a multichannel értékesítést, mégis az elsődleges csatorna számunkra továbbra is a jól képzett, motivált szakembergárdával támogatott személyes értékesítés. Hosszú távon, így az elkövetkező években is szeretnénk két számjegyű növekedést elérni, amihez minden feltételünk – humánerő, technológia, szemléletmód, rugalmasság és a financiális hátteret biztosító profitabilitás – rendelkezésünkre áll.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo