A siker a kollégáké: 25 éves a RECA Kft.

Az elmúlt huszonöt évben a RECA Kft. dinamikusan nőtt, és mára közel hárommilliárd forintos forgalmával egyike a szerelés- és rögzítéstechnikai piac legmeghatározóbb szereplőinek. A sikerek mögött meghúzódó okokról a vállalatot annak magyarországi megalapítása óta irányító Bogár Ákossal beszélgettünk.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A RECA Kft.-t 1994-ben alapította az osztrák Kellner & Kunz AG, amely egy német központú, globálisan piacvezető szerelés- és rögzítéstechnikai konszern része. A tőkeháttér, a know-how, a termékportfólió tekintetében a magyar leány mindig élvezte a világ szinte minden országában aktívan működő, több mint 400 céget magába foglaló konszern támogatását, de a vállalatvezetésben, a helyi üzleti stratégia kialakításában, a logisztikai központ működtetésében mindig szabad kezet kapott a helyi vezetés. A RECA rászolgált a bizalomra, hisz évek óta töretlenül jelentős, többnyire két számjegyű növekedést produkál.

– A 2008–2010-es válságot egy egészen kicsi, mindössze egyévnyi visszaeséssel vészeltük át, de még a legnehezebb évünkben is sikerült pozitív üzemi eredményt elérni. A sikereinkben a legnagyobb szerepük a kollégáinknak volt, van és lesz. A RECA számára a legfontosabb érték a folytonosság, a stabilitás, a lojalitás, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság, ami mind a munkatársaink, mind a vevőink és a beszállítói partnereink felé megmutatkozik. A humánerő a RECA legnagyobb értéke, így igyekszünk ehhez mérten megbecsülni a nálunk dolgozókat. Említhetném a kiváló adottságú, kellemes környezetben működő irodaházunkat, a piaci átlagot meghaladó juttatásokat, a közös programokat, de ennél sokkal fontosabbnak gondolom azt a szellemiséget, amit a vezetőség képvisel. Jómagam 25, a vezetőtársaim 15–20 éve dolgoznak ennél a cégnél. Az emberközpontúság és a folytonosság áthatja a vállalatot, olyan karaktert ad a cégnek, ami visszahat a munkatársakra is. Csak így lehet folyamatosan fejlődő, a piaci kihívásoknak eleget tevő, versenyképes vállalatot építeni.

Hogyan jelentkeznek ezek az értékek a vállalat többi érintettje felé?

– A partnerek számára a legnagyobb hozzáadott értéket a prémium minőség jelenti. A professzionális igényeket kielégítő termékeinket közvetlenül értékesítjük, nem viszonteladókon vagy áruházláncokon keresztül. Több mint 60 ezer árucikket tartunk raktáron, de további, közel 100 ezer vevőspecifikus, a partnereink igényei alapján beszerzett, fejlesztett és gyártott termék is szerepel a kínálatunkban. Ennek az egyedülállóan széles palettának az értékesítését a kiforrott logisztikai tevékenységünk segíti. A RECA dinamikus növekedésében komoly szerepe volt, hogy soha nem kellett az országban hatalmas raktárkészletet tartanunk. A széles kínálat, ötvözve az anyavállalatunk Közép- és Kelet-Európát kifogástalanul ellátó logisztikai centruma által biztosított szolgáltatásokkal, a sikerünk egyik záloga, ahogyan a folyamatos megújulásra való képesség és az innovatív megoldások keresése is. Ma már bárki tud jó minőségű, akár még jó ár–érték arányú terméket is kínálni. A kérdés, hogy hogyan. A RECA fejlesztéseinek fókuszában a szolgáltatásközpontú értékesítés áll, aminek köszönhetően az egyik piacvezető vagyunk a vevői logisztikai folyamatokba való mély integráció megvalósításával, melyet az újabb kor technológiai megoldásaival, például modern C-alkatrészgazdálkodással és fejlett RFID technológiával támogatunk.

Ma sokan az online megoldásokban látják a növekedés zálogát. A RECA jövőképében is megjelennek az internetes fejlesztések?

– Büszkék vagyunk az elektronikus-technológiai megoldásainkra, például az e-shopunkra, amely az egyik legfejlettebb webáruház az ágazatunkban. Jóllehet évek óta komoly erőforrásokkal erősítjük a multichannel értékesítést, mégis az elsődleges csatorna számunkra továbbra is a jól képzett, motivált szakembergárdával támogatott személyes értékesítés. Hosszú távon, így az elkövetkező években is szeretnénk két számjegyű növekedést elérni, amihez minden feltételünk – humánerő, technológia, szemléletmód, rugalmasság és a financiális hátteret biztosító profitabilitás – rendelkezésünkre áll.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo