A siker a kollégáké: 25 éves a RECA Kft.

Az elmúlt huszonöt évben a RECA Kft. dinamikusan nőtt, és mára közel hárommilliárd forintos forgalmával egyike a szerelés- és rögzítéstechnikai piac legmeghatározóbb szereplőinek. A sikerek mögött meghúzódó okokról a vállalatot annak magyarországi megalapítása óta irányító Bogár Ákossal beszélgettünk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A RECA Kft.-t 1994-ben alapította az osztrák Kellner & Kunz AG, amely egy német központú, globálisan piacvezető szerelés- és rögzítéstechnikai konszern része. A tőkeháttér, a know-how, a termékportfólió tekintetében a magyar leány mindig élvezte a világ szinte minden országában aktívan működő, több mint 400 céget magába foglaló konszern támogatását, de a vállalatvezetésben, a helyi üzleti stratégia kialakításában, a logisztikai központ működtetésében mindig szabad kezet kapott a helyi vezetés. A RECA rászolgált a bizalomra, hisz évek óta töretlenül jelentős, többnyire két számjegyű növekedést produkál.

– A 2008–2010-es válságot egy egészen kicsi, mindössze egyévnyi visszaeséssel vészeltük át, de még a legnehezebb évünkben is sikerült pozitív üzemi eredményt elérni. A sikereinkben a legnagyobb szerepük a kollégáinknak volt, van és lesz. A RECA számára a legfontosabb érték a folytonosság, a stabilitás, a lojalitás, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság, ami mind a munkatársaink, mind a vevőink és a beszállítói partnereink felé megmutatkozik. A humánerő a RECA legnagyobb értéke, így igyekszünk ehhez mérten megbecsülni a nálunk dolgozókat. Említhetném a kiváló adottságú, kellemes környezetben működő irodaházunkat, a piaci átlagot meghaladó juttatásokat, a közös programokat, de ennél sokkal fontosabbnak gondolom azt a szellemiséget, amit a vezetőség képvisel. Jómagam 25, a vezetőtársaim 15–20 éve dolgoznak ennél a cégnél. Az emberközpontúság és a folytonosság áthatja a vállalatot, olyan karaktert ad a cégnek, ami visszahat a munkatársakra is. Csak így lehet folyamatosan fejlődő, a piaci kihívásoknak eleget tevő, versenyképes vállalatot építeni.

Hogyan jelentkeznek ezek az értékek a vállalat többi érintettje felé?

– A partnerek számára a legnagyobb hozzáadott értéket a prémium minőség jelenti. A professzionális igényeket kielégítő termékeinket közvetlenül értékesítjük, nem viszonteladókon vagy áruházláncokon keresztül. Több mint 60 ezer árucikket tartunk raktáron, de további, közel 100 ezer vevőspecifikus, a partnereink igényei alapján beszerzett, fejlesztett és gyártott termék is szerepel a kínálatunkban. Ennek az egyedülállóan széles palettának az értékesítését a kiforrott logisztikai tevékenységünk segíti. A RECA dinamikus növekedésében komoly szerepe volt, hogy soha nem kellett az országban hatalmas raktárkészletet tartanunk. A széles kínálat, ötvözve az anyavállalatunk Közép- és Kelet-Európát kifogástalanul ellátó logisztikai centruma által biztosított szolgáltatásokkal, a sikerünk egyik záloga, ahogyan a folyamatos megújulásra való képesség és az innovatív megoldások keresése is. Ma már bárki tud jó minőségű, akár még jó ár–érték arányú terméket is kínálni. A kérdés, hogy hogyan. A RECA fejlesztéseinek fókuszában a szolgáltatásközpontú értékesítés áll, aminek köszönhetően az egyik piacvezető vagyunk a vevői logisztikai folyamatokba való mély integráció megvalósításával, melyet az újabb kor technológiai megoldásaival, például modern C-alkatrészgazdálkodással és fejlett RFID technológiával támogatunk.

Ma sokan az online megoldásokban látják a növekedés zálogát. A RECA jövőképében is megjelennek az internetes fejlesztések?

– Büszkék vagyunk az elektronikus-technológiai megoldásainkra, például az e-shopunkra, amely az egyik legfejlettebb webáruház az ágazatunkban. Jóllehet évek óta komoly erőforrásokkal erősítjük a multichannel értékesítést, mégis az elsődleges csatorna számunkra továbbra is a jól képzett, motivált szakembergárdával támogatott személyes értékesítés. Hosszú távon, így az elkövetkező években is szeretnénk két számjegyű növekedést elérni, amihez minden feltételünk – humánerő, technológia, szemléletmód, rugalmasság és a financiális hátteret biztosító profitabilitás – rendelkezésünkre áll.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo