A siker a kollégáké: 25 éves a RECA Kft.

Az elmúlt huszonöt évben a RECA Kft. dinamikusan nőtt, és mára közel hárommilliárd forintos forgalmával egyike a szerelés- és rögzítéstechnikai piac legmeghatározóbb szereplőinek. A sikerek mögött meghúzódó okokról a vállalatot annak magyarországi megalapítása óta irányító Bogár Ákossal beszélgettünk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A RECA Kft.-t 1994-ben alapította az osztrák Kellner & Kunz AG, amely egy német központú, globálisan piacvezető szerelés- és rögzítéstechnikai konszern része. A tőkeháttér, a know-how, a termékportfólió tekintetében a magyar leány mindig élvezte a világ szinte minden országában aktívan működő, több mint 400 céget magába foglaló konszern támogatását, de a vállalatvezetésben, a helyi üzleti stratégia kialakításában, a logisztikai központ működtetésében mindig szabad kezet kapott a helyi vezetés. A RECA rászolgált a bizalomra, hisz évek óta töretlenül jelentős, többnyire két számjegyű növekedést produkál.

– A 2008–2010-es válságot egy egészen kicsi, mindössze egyévnyi visszaeséssel vészeltük át, de még a legnehezebb évünkben is sikerült pozitív üzemi eredményt elérni. A sikereinkben a legnagyobb szerepük a kollégáinknak volt, van és lesz. A RECA számára a legfontosabb érték a folytonosság, a stabilitás, a lojalitás, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság, ami mind a munkatársaink, mind a vevőink és a beszállítói partnereink felé megmutatkozik. A humánerő a RECA legnagyobb értéke, így igyekszünk ehhez mérten megbecsülni a nálunk dolgozókat. Említhetném a kiváló adottságú, kellemes környezetben működő irodaházunkat, a piaci átlagot meghaladó juttatásokat, a közös programokat, de ennél sokkal fontosabbnak gondolom azt a szellemiséget, amit a vezetőség képvisel. Jómagam 25, a vezetőtársaim 15–20 éve dolgoznak ennél a cégnél. Az emberközpontúság és a folytonosság áthatja a vállalatot, olyan karaktert ad a cégnek, ami visszahat a munkatársakra is. Csak így lehet folyamatosan fejlődő, a piaci kihívásoknak eleget tevő, versenyképes vállalatot építeni.

Hogyan jelentkeznek ezek az értékek a vállalat többi érintettje felé?

– A partnerek számára a legnagyobb hozzáadott értéket a prémium minőség jelenti. A professzionális igényeket kielégítő termékeinket közvetlenül értékesítjük, nem viszonteladókon vagy áruházláncokon keresztül. Több mint 60 ezer árucikket tartunk raktáron, de további, közel 100 ezer vevőspecifikus, a partnereink igényei alapján beszerzett, fejlesztett és gyártott termék is szerepel a kínálatunkban. Ennek az egyedülállóan széles palettának az értékesítését a kiforrott logisztikai tevékenységünk segíti. A RECA dinamikus növekedésében komoly szerepe volt, hogy soha nem kellett az országban hatalmas raktárkészletet tartanunk. A széles kínálat, ötvözve az anyavállalatunk Közép- és Kelet-Európát kifogástalanul ellátó logisztikai centruma által biztosított szolgáltatásokkal, a sikerünk egyik záloga, ahogyan a folyamatos megújulásra való képesség és az innovatív megoldások keresése is. Ma már bárki tud jó minőségű, akár még jó ár–érték arányú terméket is kínálni. A kérdés, hogy hogyan. A RECA fejlesztéseinek fókuszában a szolgáltatásközpontú értékesítés áll, aminek köszönhetően az egyik piacvezető vagyunk a vevői logisztikai folyamatokba való mély integráció megvalósításával, melyet az újabb kor technológiai megoldásaival, például modern C-alkatrészgazdálkodással és fejlett RFID technológiával támogatunk.

Ma sokan az online megoldásokban látják a növekedés zálogát. A RECA jövőképében is megjelennek az internetes fejlesztések?

– Büszkék vagyunk az elektronikus-technológiai megoldásainkra, például az e-shopunkra, amely az egyik legfejlettebb webáruház az ágazatunkban. Jóllehet évek óta komoly erőforrásokkal erősítjük a multichannel értékesítést, mégis az elsődleges csatorna számunkra továbbra is a jól képzett, motivált szakembergárdával támogatott személyes értékesítés. Hosszú távon, így az elkövetkező években is szeretnénk két számjegyű növekedést elérni, amihez minden feltételünk – humánerő, technológia, szemléletmód, rugalmasság és a financiális hátteret biztosító profitabilitás – rendelkezésünkre áll.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo