A rossz országimázs nem segít - a Siemens-vezér a hazai állapotokról

A gazdasági kilátásokról, a szakemberhiányról, a közbeszerzések elosztásáról, a korrupcióról, valamint politika és üzlet kapcsolatáról is beszélt Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a Privátbankár-lapcsaládhoz tartozó Piac és Profitnak adott exkluzív interjúban.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

(Az interjú rövidített, videós verziója)

A magyarországi korrupciót és a közbeszerzések átláthatóságát illetően elmondta:

Minden országnak megvannak a maga kihívásai. A Siemensnél zéró tolerancia van ebben a témában, amit nagyon komolyan veszünk. És mégis jelen tudunk lenni a piacokon.
A rossz országimázs nem segít

Azzal kapcsolatban, hogy újragondolhatják-e a német cégek magyarországi befektetéseiket politikai okokból, kifejtette: a politika, az országról kialakított kép valóban befolyásolja az üzletet.

A jó imázs motivál, a rossz pedig nem feltétlenül segít.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a nagyobb beruházások hosszú távú befektetések.

Arra a felvetésünkre, hogy az Orbán-kormány és a nagy német cégek egyfajta jótékony szimbiózisban élnek – a vállalatoknak gazdaságilag megéri itt lenni, ez pedig politikailag előnyös a magyar kormánynak –, azt válaszolta: lehet ezt így látni, de lehet a tények mentén is.

Szerinte a magyar-német együttműködésnek nagy múltja, Magyarországnak pedig sok előnye van, és bízik benne, hogy ez a jövőben is így lesz.

Vannak dolgok, amikben nem értünk egyet

Beszélt arról is, hogy a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara elnökeként – Dale A. Martin három cikluson át, idén tavaszig vezette a testületet – konstruktív nyitottságot tapasztalt a magyar kormánnyal folytatott tárgyalásokon.

Ezzel együtt vannak olyan dolgok, amelyeknél abban értettünk egyet, hogy nem értünk egyet
– fűzte hozzá.

A munkaerőhiány mindenhol gond

A munkaerőhiánnyal kapcsolatban kifejtette: ez nem csak Magyarországon, hanem az egész régióban probléma. Szerinte ugyanakkor a munkaerőigény idővel mérséklődik majd a digitalizáció és a racionalizálási folyamatok, valamint a gazdasági növekedés esetleges csökkenő üteme miatt.

A hazai befektetői hangulat romlásáról azt mondta, hogy világszerte egy nagyon hosszú pozitív fázison vagyunk túl, és ilyenkor természetes, hogy jöhet némi megtorpanás.

Néha úgy érzem, hogy borotvaélen táncolunk

– fejtette ki a nemzetközi gazdasági helyzetre utalva.

Hiányzik a hosszú távú szellem

A magyar kkv-k alacsony hatékonyságával összefüggésben pedig megjegyezte: a hazai cégeknél még nem igazán érzékelhető a német vállalatokra jellemző hosszú távú szellem, ennek felépüléséhez több generáció kell.

A teljes interjút a Piac és Profit ma megjelenő számában olvashatják. Keresse az újságárusoknál!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo